![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
Visa resultat för omröstning: Använder du overlocktråden från SMD? | |||
JA i min overlock från SMD |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 25.93% |
JA fast bara i annan maskin |
1 | 3.70% |
NEJ jag är inte nöjd med tråden |
8 | 29.63% |
inget av ovanståde (lämna kommentar) |
11 | 40.74% |
Antal röster: 27. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det kan också bero på olika maskiner. 2 av mina symaskiner går det bra att sy på, men på min favoritmaskin går det ibland trögt. Själva sömmandet går rätt bra, men när man ska dra i tråden även när pressarfoten är uppe så går det mkt trögt och man kan riskera böja nålen ganska rejält.
Men på de 2 andra maskinerna går det bra. Jag har inte haft problem med att tråd gått sönder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jo.. glömde nästan..
ni måste använda rätt storlek av nål. Kanske bättre med lite grövre än vad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, det kan ju också avgöra. Jag brukar använda fin nål pga att jag syr så smått (och tätslagna väv) och om det är för grovt så dras tyget ner genom hålet. Men jag tycker att det åker trögt även innan nålen också. äsch då, jag har många andra tråd också genom tiderna, och nu vet jag ju vad som gäller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Måste fråga...Gäller denna tråd overlocktråden på koner eller är det den på vanliga rullar?
Trodde jag skulle få med femtio tusenmeters rullar med min overlock men fick istället 12 koner, inte mig emot men är nyfiken på om det är den tråden många upplever som dålig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
De jag upplever vara tröga är de raka rullarna 50 st om jag minns rätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tänkte på de rullarna som man får med gratis, tror det är 50 st. Ligger fortfarande här hemma ouppackade - jag kan inte med att slänga dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kanske du kan skänka bort dem antingen till någon hjälporganisation eller genom "Annonser" här, om du inte kommer använda dem? De går att använda, bara det att inte alla maskiner trivs med dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:43.