![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ha ha. Jag har redan hittat en på Blocket.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har man trätt en industrimaskin, sedan är det bara att sy!
Inga större förkunskaper behövs, har man sytt på en hushållsmaskin, då vet man hur det fungerar!! Så mycket service behövs inte, damma ur och smörj den. Nu gick en fjäder sönder för mig 2007, men jag fick hjälp hos min HQ-handlare både att få fram fjädern och att laga den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Åååååh, så frestande det är... men jag BEHÖVER som sagt ingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om vi endast skal köpa det vi BEHÖVER då skulle det inte handlas mycket. Vill du, så gör det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack Elise! Visst är det så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Idag har habegäret lugnat sig lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Har en tanke "slagit rot" brukar den återkomma. Så är det för mig och till slut så har jag det jag ville ha! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() [QUOTE=Sophia;
![]() Det finns en mycket bra firma i Stockholm, där man kan köpa både begagnade och nya industrimaskiner samt få service och reservdelar. Den heter "MASO", ligger på Grindsgatan på Södermalm. De är mycket lätta att ha och göra med, de har också overlockstråd och synålar. Jag har en industrimaskin!!! Den syr raksöm , jättebra och jättefort och så har den knähävert. Det är pressarfotslyften som man sköter med sidan av benet. Jättesmart! Jag älskar denna maskin, den syr som "smör". Den är italiensk och heter Alfa, jag kallar den "Alfa Romeo" för den är så snabb. Jag förstår precis hur det känns med att vara sugen på fler symaskiner. Jag tror jag har 10 st, och några till skulle sitta bra de också!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Kan tyvärr inte råda dig när det gäller märken etc.
Kolla 1-fas eller 3-fas(dyr elinstallation). Industrimaskiner behöver oljas ofta och mycket. Men det är lätt! Antingen finns det rödmålade hål som syns bra eller oljetråg(!). Då fyller man på en halvliter olja i taget i ett tråg precis under maskinen, sen kör man ett par år... Ibland behöver "kolet" bytas i motorn, ett tecken kan vara plötsligt stopp. Det kan man klara själv om man vet hur. Jag ger mig inte på det själv. Motorn sitter oftast som en separat klump under bordet, det är bra för då kan den ju vara stark utan att behöva tänka på storleken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack Åsa!! Vilken bra info!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Oj oj oj. Idag har jag tittat på en maskin i verkliga verkligheten så nu lider jag av beslutsångest av stora mått. Ska jag ha ett sånt där åbäke eller inte? Det ska jag nog men är detta rätt tillfälle? Jag kanske behöver gå och drömma lite till och kanske sansa mig. Jag behöver faktiskt inte den här maskinen.
Den sydde lätt i 7 lager jeanstyg. Det sa bara vrom! Det imponerade på mig. Den klarade även riktigt tunt tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Jadu, har man väl tittat och dessutom provsytt den, och är väldigt sugen på den! Tänk om någon annan "hinner före"????? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Det är kö på den men jag är först i kön men just det stressar mig inte för antingen ska jag ha den eller inte. Att någon annan står på kö spelar liksom ingen roll men jag måste bestämma mig.
Problemet just nu är att den tar plats och att jag inte riktigt vet varför jag vill ha den. Eller jo, det är habegäret som har slagit till men just detta köp är svårmotiverat. I andra fall när habegäret slår till så brukar det gå att motivera för sig själv varför man ska slå till. Den här gången är det svårt. Ha ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:45.