![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Monica
Trä ett tunt snöre i ett av hålen för att mäta stickor, och häng den om halsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Var köper man en pfiffikus?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
De finns lite varstans. Symaskins-butiker, sybehörsaffärer,
Bibbi har också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Åhlens har dom med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Monica. glöm inte snöret när Du köpt en ny!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag undrar var de försvinner...så jäkla små är de ju inte!
Specialskruvmejseln när jag byter nål i maskinen försvinner med jämna mellanrum men den hittar jag - ofta i lådan jag letat i hela tiden...det bor nog ett sytroll imitt syrum som retas med mej! Pincetten till overlocken brukar trollet också gömma...A,nu vet jag ! Trollet äter pfiffikussar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Mina pincetter brukar försvinna lite titt som tätt, jag letar och letar,, sen ligger de i den lilla lådan jag har bredvid mina maskiner. Det är precis som om de säger : Jamen här har vi varit hela tiden!!?? Men de kan vara lite hjälpsamma också, plocka fram lite som jag behöver! En gång letade jag kardborrband, jag hittade inte en ynka lite bit! Ett par timmar senare låg det exakt den längden jag behövde på sybordet till min industrimaskin! Du får be Sytrollet så snällt att plocka fram Din/Dina Pfifikusar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hittade ingen pfifikus i Ystad, men köpte en sömometer, det är nog nåt liknande. Sa hon i tygaffären i allafall.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Skulle kunna fungera med en mönstersporre med dubbla hjul, om man hittar och var man hittar en sådan.
Jag syr uteslutande korsetter och är piskad att ha "fispassning" och gillar då att ha mönster med sömsmånerna inräknade. Men nu har jag drabbats av mönster där sömsmånerna inte är med och då blir det till att måtta med linjal. Svårast är dock alla spetsiga hörn och skarpa kurvor. Eftersom alla mönster utan sömsmån passerar min dator (eftersom de ska skalas upp) skulle jag sett en funktion att lägga till 12-15mm sömsmån i det program jag använder för skalning (Illustrator). |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.