![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Edwardianskt mode
Har en het passion för kläder från runt 1910. Är det någon som vet var man kan få tag i mönster att sy sådana? Ser också helst att det är någonstans i Sverige! /Ewa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Habithat i England har mönster från Folkwear Pattern, Sense and Sensbility och Laughing Moon. Jag har inte haft några problem när jag har beställt därifrån.
http://www.habithat.co.uk/index.php/cPath/31_33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Edwardianskt mode
Hej!
Tack för länk - mycket snyggt där! Det är kanske omöjligt att hitta motsvarande i Sverige?! Det är bara det där att det är läskigt att betala med kontokort utomlands! ![]() /mayamama |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du har några bra amerikanska affärer också:
Past Patterns, vilka har mönster från många epoker. Ageless Patterns. Mönstren från de senare är lite speciella i det att de är kopior av originalmönster (renritade på kraftigt vitt papper), och därmed helt anpassade efter dåtidens kvinnofigurer; en del jobb återstår att anpassa dem till moderna kvinnoformer. Båda affärerna tar VISA-kort (o dyl). Jag har handlat från båda utan problem. Speciellt Past Patterns verkar klart vettiga men liten varning att sömnadsinstruktionerna kan vara lite knapphändiga ibland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det finns tre volymer av Janet Arnolds böcker "Patterns of fashion" och i den sista av dessa finns en helt underbar edwardiansk aftonklänning. Broderad och paljetterad med övertyg av chiffong. Galet komplicerad, men säkert möjlig att förenkla.Har planerat att göra den i tio år nu...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
.... i tio år ....
![]() Ska vi starta en 10-årsklubb?! Jag har en kavaj jag syr åt hustrun i 10 års tid, det är bara fodret som ska sys fast nu ...10 år ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Japp. Vi startar en klubb. För tioårsprojekt och nördiga intressen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har en bok, Edwardian modiste eller något sådant heter den. Ska jag kolla?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
/Ewa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:01.