![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Glömde säga att vid den förstoringen så flyttar sig smilygubbarna in i texten så det ser kajko ut. Skulle verkligen önska att fonten blev större i forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Testat Firefox?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Yes, samma sak där tyvärr. Tycker dock att sidan bör vara optimerad för båda browser. Nu vart det lite gnäll också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad menar du med att Smiliegubbarna flyttar in i texten? Jag har testat att förstora 3-4 steg (CTRL och +) i Firefox och då är det JÄTTESTOR text, men smileisarena är där de ska.
![]() Jag har inte särskilt bra syn, men av någon anledning har jag inte värst svårt att läsa på Sysidan. Jag har på just denna 15-tumsskärm upplösningen 1024*768. Kanske du ska titta över vilken upplösning du har, om du nu har liten skärm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har samma skärm och upplösning som du sotis. Men av nån outgrundlig anledning så lägger sig gubbarna i texten när jag förstorar upp sidan. Min dator gillar verkligen att bråka med mig. Jag måste köra förstoring minst 125 % för att kunna se. Om jag nu inte ska krypa in i skärmen och bli ITbränd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
admin
|
Citat:
Men jag förstår inte hur ditt problem yttrar faktiskt, jag kör Firefox med "Förstora endast text" påslaget - tycker det ser helt OK ut. Testa den vettja. Internet Exploder verkar ju inte ha denna funktion utan zoomar även sidans design, så du måste scrolla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har en liten känsla av att jag föreslagit innan, men har du testat med att sänka skärmupplösningen? Om man går ner till t.ex.
640x480 på stor skärm blir allt STORT! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Smidigt det här med att bara justera texten men inte själva designen på sidan, i Firefox alltså.
Men om man gör hemsidor så får man nog tänka på att återställa til normal igen så man får rätt storlek vid designen. ![]() Egentligen tycker jag att forumet gärna kan öka 1 storlek, eftersom det fortfarande ser estetiskt tilltalande ut men ändå lite aning större? Så de med synproblem inte behöver gå upp lika mycket i zoom men det ändå ser fint nog ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.