Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-05, 07:17   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad

Jag förstår att man måste reagera om man känner sig felaktigt bemött, men tycker ni på allvar att sysidan inte är värd att fortsätta med och försöka förändra? Jag vet inte exakt hur många medlemmar som finns här, men det är många, och det är ju en enorm källa till kunskap och diskussion. Att bara överge det utan att kämpa för det (genom en konstruktiv debatt) tycker jag är väldigt tråkigt.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:20   #2
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Det är ju den debatten vi vill få igång genom att skriva här...saken är ju den att det varit uppe flera gånger innan men det verkar inte som om de som "bestämmer" lyssnar på oss medlemmar.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:26   #3

Ja, och jag tycker att det är bra också. Vill inte tala emot det. Jag tror bara att det gör mindre nytta att säga att nu drar vi till en annan sida där vi minsann får säga vad vi vill. Jag tror också att den forumvärd som nu är utpekad på flera ställen inte vill någonting illa och också känner sig ganska illa bemött nu, och allting riskerar att bli negativt och påhopp istället för den konstruktiva debatt vi vill ha. Ja, ja, vi får väl vänta och se vad sysidan säger.
Gammal 2009-02-05, 07:27   #4
avsl0901 avsl0901 är inte uppkopplad

Citat:
Amda_design skrev: Visa inlägg
Det är ju den debatten vi vill få igång genom att skriva här...saken är ju den att det varit uppe flera gånger innan men det verkar inte som om de som "bestämmer" lyssnar på oss medlemmar.
Så känner jag också
avsl0901 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:29   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Själv skulle jag gärna se en avdelning på forumet där man får sälja/köpa/byta grejer (istället för att det ligger inlägg lite överallt alltså), men har fått svaret att det kan man göra i "annonser" (fliken). Hmmm, men ja det är admins beslut det.

Jag tycker det är bra med att ha forumvärdar. Men de är människor också och kan göra fel beslut ibland. De agerar utifråns admins regler/beslut så om det inte är tillåtet att prata om sälja så är det inte värdens fel utan admins fel.

Oftast är det så att värden får göra skitjobbet och ta emot all skit när man egentligen ska gå upp till admin istället.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:32   #6

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Jag tycker det är bra med att ha forumvärdar. Men de är människor också och kan göra fel beslut ibland. De agerar utifråns admins regler/beslut så om det inte är tillåtet att prata om sälja så är det inte värdens fel utan admins fel.

Oftast är det så att värden får göra skitjobbet och ta emot all skit när man egentligen ska gå upp till admin istället.
Jag håller helt med. Det blir så lätt utpekanden och påhopp på enskilda personer/saker istället för en principiell diskussion, om det är det man vill ha.
Gammal 2009-02-05, 08:03   #7
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

Jag förstår att den drabbade blir irriterad om personen upplever att den blivit orättvist behandlad av nåt här på sidan.
Men samtidigt så tycker jag hot om att avsluta medlemskap är lite konstigt. Det är ju många som hotar med det har jag märkt.
Säger man så för att alla ska säga..."nä stanna!!!Du är viktigast här" Eller varför säger man så? Vem hotar man? Det förstår jag inte alls...förlåt mej för det

sen tycker jag att det är allmänna gnäll på sysidan om allt nuförtiden. Känns som om folk verkligen letar fel. Det är tråkigt tycker jag.

Jag tycker såklart att alla som vill ska vara kvar för jag tycker att det är ett roligt forum och ett användbart forum.

jag borde kanske inte lägga mej i detta men nu gjorde jag det ändå...sorry
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:11   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Det är klart du får skriva i tråden, lillamian, och säga vad du tänker och tycker.

Jag tycker att det är lite larvigt att hota med att sticka. Det känns lite dagisnivå och uppmärksamhetssökande. Lite "buhu om jag inte får som jag vill så sticker jag" sen "nej du ska inte gå, du är jättebra"
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:29   #9
xana xana är inte uppkopplad

Att tala om att man tänker lämna kan ju också vara en liten tanke att... nu har ni gått för långt jag är less på era fasoner.

Att det blir irritationer och reaktioner handlar nog mycket om energi också. Det man ger ut får man tillbaka.
xana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:28   #10
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Jag menar inte att det ska bli något påhopp på någon speciell forumsvärd..utan jag menar att över lag så har det blivit en sämre stämning på sysidan och helt plötsligt finns det regler som flera av oss som funnits här länge inte känner till.
Vilket gör att det blir en massa bråk eller tjafs helt i onödan.

Ett ex.
Jag har haft mitt logg in namn väldigt länge och hela tiden har det varit sammankopplat med min hemsida och min blogg...ingen av dessa har jag gjort reklam för mer än i min presentation där länkarna finns.
Nu fick jag helt plötsligt ett mail där det stod att jag måste byta namn för det hör ihop med en komersiell verksamhet. Det jag har är en hobbyverksamhet dvs jag driver inget med vinst intresse. För mig är inte det en komersiell verksamhet.
Alla här på sysidan känner igen mig via mitt logg in namn så även om jag skulle byta namn så skulle de ändå koppla ihop mig med det första namnet jag hade.

Har mailat tillbaka till Ulrika om detta men fortfarande inte fått något svar...vilket jag tycker är rätt dåligt för de är väldigt snabba på att maila en om man gjort något som är fel i deras ögon. Då borde de vara lika snabba på att svara på ett mail med.

Detta är bara 1 exempel på de mail jag fått nu i dagarna, sen har jag fått en forumstråd borttagen med, då jag bara ville vara snäll och hjälpa er andra med att handla tyg från en fabrik som endast har fabriksförsäljning. Har absolut inget vinst intresse i det överhuvud taget då det innebär en hel del jobb att handla till andra.

Det jag vill komma fram till är att om det nu helt plötsligt är så att det är nya eller gamla regler som ska gälla på sysidan så borde de ansvariga bli bättre på att upplysa alla oss om vilka det är.
Som tex hur det funkar med citat knappar, anmälnings knappar, länkar, felstavningar mm
För oss som funnits på sysidan en längre tid är det helt plötsligt ett nytt sätt att skriva i forumen då vi innan kört på och det funkat bra.

Sen om att vi hotar att byta forum...det gör vi inte utan det var ett tips till en till plats att umgås via nätet på där vi har lite lättare att skriva om saker som tydligen är "förbjudna" på andra hemsidor.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:30   #11
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Jag har absolut ingenting emot sysidans regler. Jag tycker det är helt OK att man inte får göra reklam för sig själv, kopiera andras mönster etc. Men var går gränsen för reklam... och vem ska kontrollera vad som är egen reklam och vad som inte är det?

Och att hålla på och radera inlägg som är 5 år gamla med kommentaren "otillåten föräljning", för att jag erbjudit mig att hjälpa någon, är att gå alldeles för långt. Det har hänt många gånger att jag hjälpt andra utan att ta betalt!

Jag hör ju till dem som brukar förorda att man hellre plockar upp gamla forumtrådar än startar nya, om det handlar om samma saker, men igår kväll tycker jag kanske att det gick lite till överdrift, när någon plötsligt hade ett tips att ge personen som för 5 år sedan frågade efter "egna namnband"... och nu först lade in en länk till en svensk sida...
På så sätt så kom mitt otillåtna erbjudande fram i dagen... och ja, resten är historia.

/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:43   #12
Penguin Penguin är inte uppkopplad

Gunilla är så generös med sina alster och råd! Det uppskattar jag enormt!
Gamla saker som dyker upp, sådant kan man låta vara som forumvärd.

Men som kommentar till vad som skrivits så undrar jag om det inte ska vara ok ändå att ta lite betalt (har sett en del hemsidor). De flesta gör väl det som bisyssla, en hobby och det är ju sällan som man får betalt för tiden man lagt ner?
Om någon erbjuder sig hjälpa till för en liten peng...Bättre fria än fälla kanske?
Penguin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:54   #13

Citat:
Penguin skrev: Visa inlägg
Gunilla är så generös med sina alster och råd! Det uppskattar jag enormt!
Gamla saker som dyker upp, sådant kan man låta vara som forumvärd.

Men som kommentar till vad som skrivits så undrar jag om det inte ska vara ok ändå att ta lite betalt (har sett en del hemsidor). De flesta gör väl det som bisyssla, en hobby och det är ju sällan som man får betalt för tiden man lagt ner?
Om någon erbjuder sig hjälpa till för en liten peng...Bättre fria än fälla kanske?
Jag håller nog inte med om det. Inte för att det skulle vara fel att ta lite betalt för det man gör, men om det finns en policy mot att erbjuda tjänster mot betalning, så går det bara inte att f´dra en gränd´s vid "lite betalt", eftersom den gränsen skulle vli så vag att vi vore tvungna att godkänna i princip allt, och då finns ju inte regeln längre.

Sedan, det där med gamla inlägg...Med risk för att vara obekväm tycker jag faktiskt att samma regler bör gälla även för dem. Om man tidigare missat något inlägg som borde ha tagits bort, så tycker jag inte att den tid som gått är en ursäktande faktor i sig. Märk väl, om nu inlägget inte var av komersiell karaktär så ska det ju inte bort, men jag menar bara att tiden som gått inte bör göra varken till eller från, eftersom inlägget är aktuellt i forumet nu (igen).
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.