![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Någon dag ska jag köpa min! Jag vet att jag alltid tjatar om att alltid provsy först, men har inte kunnat hitta att provsy på så jag litar på er.
DVD istället för VHS.. Bra att tänka på. Har visserligen VHS-bandspelare, men den är halvsönder och visar alltid mycket grynigt bild (båda på kanalerna och vid in- och avspelning). Ingen idé att köpa ny nu då VHS hör till stenåldern. ![]() Och DVD kan man köra på datorn och jag har datorn i mitt hobbyrum. ![]() Men jag tror jag har sett någon youtube-klipp på hur man trär 744. Kanske är det samma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det var just det som jag tyckte var så bra. Jag har förvisso en bärbar dator också men det är större skärm på den stationära datorn. Jag bytte bara sida av bordet, spela upp, pausa, backa och så höll jag på. DVD:n var mycket, mycket bättre att förstå sig på än instruktionsboken. Nu behöver jag bara titta en snabbis i instruktionsboken om jag blir lite osäker men DVD:n var jättebra att ha de första gångerna.
Maskinen är dessutom trädd från fabrik och är du extra feg kan du först kika på hur den är trädd och sedan trär du om maskinen genom att knyta fast den nya tråden i den gamla. En del säger att det inte är bra för maskinen men det tipset visas både på DVD:n och i instruktionsboken så då tänkte jag som så att det borde vara okej på i alla fall just denna modell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag fick en DVD utan att jag bad om det. Däremot bad jag dem skicka med en adapter och det fick jag en.
Håller med om att DVD är mycket lättare att förstå. Jag knyter trådaran och drar igenom det funkar bra, men första gången jag skulle byta tråd hade jag naturligtvis knutit en tråd lite slarvigt och det var bara att lära sig att trä maskinen ![]() Tänk på att om det är den bortre tråden som går av , den längst till höger, måste du se till att din vänstra nåltråd inte är trädd. I annat fall blir det lätt trassel. Jag gör så att jag drar ut den vänstra nåltråden ur ögat, trär den högra undertråden och sedan trärjag nåltråden igen och så funkar det. I annat fall finns det risk att nåltråden går om kniven som du ska trä den högra undertråden i. Oj då vilken rappakalja ![]() Allt detta står i instruktionsboken om jag inte minns fel. P.s. akta dig för knappnålar eftersom de kan skada kniven. Jag glömde ta ut en nål som fastnade i kniven men som tur var gick kniven inte sönder. Har läst att man kan byta kniv själv men då måste man ju först få köpt en någonstans. Vi har ingen Janome-säljare i stan där jag bor så jag hoppas att jag slipper köpa reservdelar än på ett tag D.s. Lycka till. ´ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Halleluja, det finns faktiskt en extra kniv i tillbehörslådan och den ser dessutom ut att vara slipad. Skönt att ha i bakhuvudet om olyckan skulle vara framme... *peppar peppar...*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hmm, det har jag missat. Jag undrar om jag verkligen har det. Måste kolla! Tack för upplysningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() Nålen blev fastkilad ordentligt, såpass att jag var tvungen att ta bort kniven. Så långt allt väl, men huuu när jag skulle montera dit den igen inser jag att jag inte klarar av det. Inte för att jag inte är praktisk men tydligen behöver man vara högerhänt för att få dit den igen (jag kunde iaf inte). Så ni som är vänsterhänta och tänker montera bort kniven, kolla att ni har en högerhänt assistent i närheten som kan rycka in om det går åt fanders. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.