Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-13, 18:44   #1
Stinas Stinas är inte uppkopplad

Det är visserligen praktisk....men så många fler tusen lappar för att bara byta plats på nålar....de känns lite onödigt för mig.
Men var och en måste hitta sin egna bästa lösning....forum är ett väldigt bra sätt att tänka igenom saker två gånger....
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 19:03   #2
monicka monicka är inte uppkopplad

Det blev en till...

Jag köpte en husqarna 936 för ett drygt år sedan men hade jag vetat om sysidan innan hade jag kanske köpt en vanlig overlock och en coverlock.
Jag är så grymt oteknisk och ändå tänkte jag att jag ska väl fixa ombyggnaden, gick kurs två kvällar och där gick det jättebra; sen hemma så blev jag lite nervös (?!) och så klart det inte funkade...har lyckats bygga om den men det tar sån tid.

Så innan jul gav jag mej själv en julklapp och beställde en Janome Cover pro från SMD i England så nu har jag tre maskiner, en sy, en komb overlock och en cover (och en H 2000 som jag nog ska laga; backen har hakat upp sig...)

Däremot så syr 936 väldigt snygga sömmar, både tre och fyrtrådiga och jag gillar den verkligen - som overlock.

Nu håller jag på och ska lära mej Janomen, bruksanvisningen är ju på engelska, fast den känns inte så svårläst, finns tack och lov bilder...för jag är fortf oteknisk!

Lycka Till! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 19:26   #3
Stinas Stinas är inte uppkopplad

Var det bra att köpa maskinen från England. Hur lång leveranstid var det? Fick du betala moms och tull? Hur blir det med garantin?Är det något annat man ska tänka på när man köper från utlandet?
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 19:41   #4
monicka monicka är inte uppkopplad

Ja det funkade faktist helt problemfritt med mitt englandsköp! Jag är inte helt datorvan heller...men jag beställde och betalade med kort;beställde en månkväll och en vecka senare levererades den till dörren, två dar före julafton! Lycka!

Med köpet var en adapter (min man är elektriker, han skakade på huvvet och mumlade nåt om knepiga engelsmän!), en väldig massa tråd och ett sax-set och saxar behövde jag nya! Två års garanti och en tillläggsgaranti att skicka in för ytterligare tre år.

Om du går in på deras hemsida kan du se mer vad den kostar - tyvärr har den stigit lite i pris - det är inkl moms men frakt tillkommer. Jag köpte dessutom till en genomskinlig pressarfot; totalt inkl frakt blev det 3600:-.

Priset beror ju också på hur starka/svaga kronor och pund är...

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 17:16   #5
gavagai gavagai är inte uppkopplad

Jag har just beställt en kombinerad overlock/coverlock från SMD i England, en Pfaff Coverlock 4874. De har skickat den idag. Ska bli sååå kul att få! Om du beställer från SMD så tänk på att de har en prisgaranti som gör att om du hittar samma maskin till ett billigare pris någon annanstans så får du det billigare priset minus ytterligare £5 hos SMD. Jag tjänade 3000 kronor på det!
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 17:38   #6
tillis tillis är inte uppkopplad

Gavagai: Får man fråga vad du betalade för din 4874? Har ingen större koll vad de kostar...
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 17:43   #7
gavagai gavagai är inte uppkopplad

Det blev sisådär 11000 kr plus frakt (ca 400kr). Mycket pengar, men vad jag förstår så brukar den kosta ännu mer.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
coverlock, kombinerad overlock, overlock, symaskin

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.