Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-01-10, 21:38   #11
snarret snarret är inte uppkopplad

Tröjhjälp!

Vilka problem jag har.
Nu har jag hittat ett möster där det blir sån ragnalgrej, eller vad det heter, fast man stickar fram- och baksida separat. Jag tycker det är finare än kavajmojs, så det var ju perfekt mtp att jag redan börjat för ett tag sen :P
Men, den beskrivningen har såklart inte rätt masktäthet. Bara för att. Men jag har räknat ut att i den bekrivningen motsvarar en maska 2 på min stickning. Alltså, står det att man ska sticka en maska så är det två för mig.
Men, igen, jag är lite fundersam vid minskningarna vid axlarna.
I beskrivningen står det såhär:
"På nästa v minskas det för raglan i alla 4 hörn således: Sticka 1 rm, 2 rm tills. * sticka rätt till 3 m före nästa markeringstråd, 1 enkl int, 2 rm, 2 rm tills. Upprepa från * vid de 2 nästa markeringstrådarna och sluta v således – sticka rätt till 3 m före sista markeringstråden, 1 enkl int, 1 rm. Minska på det här sättet på vartannat v, ytterligare 5 (5) 6 (7) ggr = 128 (138) 144 (150) m på v."

Om jag då bara dubblar alla siffror, kommer stickningen bli helt fel? Eller kan jag minska en maska/varv istället för 2 vartannat?
Och vad betyder "1 enkl int"?

Senast redigerad av snarret den 2009-01-10 klockan 22:10. Anledning: stavfel
snarret är inte uppkopplad   Svara med citat

Taggar
mönster, stickning, tröja

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:03.