![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad gör jag av allt?
Hej och god fortsättning
några tips vad gör man av alla gamla tyger samt hemsydda gardiner efter som jag inte har standardfönster så måste jag sy vill inte bara kasta om det kan komma till nytta för någon/några skola eller förening kanske,privat? har också massor av stickor efter moderns bortgång samt 1 låda med gamla Burda från 70-80tal + en box med sykortsmönster (70tal) alla tips är välkomna vickan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag lämnade en säck garn till Röda korset eller om det var Rädda barnen, de stickade i alla fall koftor och filtar som de skickade vidare, kolla en lokalförening.
Tyg har jag lämnat till Erikshjälpen, liksom kläder och annat jag vill bli av med. Håller på att städa ur tyger, kläder och gardiner igen. Du kan också höra med något dagis eller förskola, de tog mina gamla handarbetstidningar och även tyger och garner, t o m gamla glasburkar för att blanda färg i och barnen kunde frossa i garn och tyg istället för att bara få ta en liten snutt, sa dagisfröknarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du har tid och ork kan du ju lägga ut det på tradera?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad synd att du inte bor i Gbg, annars hade jag kunnat köpa en del av dig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker det låter som en guldgruva. Tradera!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en handarbetsgrupp för invandrare och flyktingar på Röda Korset i Lund. Är det någon i närheten som har handarbetsmaterial över är det varmt välkommet. Vår budget är minimal. Vi finns på Tullgatan bakom Margretedalskiosken, i höjd med Systemet. Röda Korset finns i ett gammalt, rött tegelhus.
Varmt tack på förhand! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:48.