![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Vill du ha ett korsettliv eller en korsett modell light?
I korsettliv av den typen som du kan hitta på t.ex. HM används oftast stretch. Sällan är det något foder och enbart möjligtvis några plastremsor. De går lätt sönder, formar inte kroppen och har inte stadigt fodertyg. Korsetter å andra sidan är stadiga. De finns i mängder av varianter och kan dra in lite, mycket eller inget alls. De har oftast stålfjädrar som, när de inte används för att dra in, gör att tyget hålls uppe och följer kroppen snyggt. De gör helt enkelt plagget stadigt ihop med det ordentliga fodertyget. Jag skulle rekommendera en lättare korsett, dels eftersom jag tycker att det är snyggare, men också för att jag tror att det lär hålla bättre och fungera bättre. Funderar du över det, läs lite i korsettforumet här på sysidan. Läs igenom trådarna så hittar du säkert lite nyttig information kring skillnader och fördelar respektive nackdelar. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
bal, balklänning, klänning, korsett, korsettliv, mönster, tyg |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.