![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Jag tycker att stickning är en helhetsupplevelse, jag vill njuta av alla moment. Så jag skulle satsa på stickor som känns sköna att hålla i händerna, garn som har fin färg och känns mjukt mot huden, ett mönster som känns roligt (något man gärna vill ha när det är färdigt) men som inte kommer att ta mängder med tid och kräva massor med specialkunskaper.
Personligen föredrar jag stickor i trä och garn i naturmaterial, men det är så olika så det är svårt att säga vad som är rätt för dig. Och som Lithia skrivit - medeltjockt garn och medelgrova stickor är tacksamt att börja med. Det går någorlunda snabbt men blir inte klumpigt i händerna. Jag skulle undvika alltför lurviga garner och garner med tofsar, strån och liknande till att börja med. När det gäller stickor går det ofta att hitta billigt på loppis och second hand. Men som sagt - det viktigaste är att det känns roligt och fint och gör dig glad. Lycka till! /Ilsefin |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.