Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-09, 09:34   #1
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad

När jag köpte ny maskin i höstas så blev det en brother inovis30helnöjd med den och dessutom har den 5 års garanti.
Dyrare än vad du är ute efter men finns ju andra modeller.

Vad först inne på husqvarna som jag haft tidigare men min symaskinsförsäljare avrådde mig då han ansåg jag fick betydligt mer för pengarna om jag köpte en brother.
Han sa oxå att det tar lång tid att fixa reservdelar till husqvarna och att de är väldigt dyra att laga.
Visst kan en gammal beg maskin gå i många år men som regel har du max ett års garanti så är oturen framme kan det bli en dyr affär.
Varken min eller min mammas gamla husqvarna var nån ide att laga eller att byta in.

Personligen hade jag hellre velat ha en ny maskin i present än en gammal och för 1500-2000 kan du få en bra ny singer eller brother.

Har du ingen symaskinsförsäljare i närheten som kan ge dig råd och tips?
Om inte så är mitt tips, ring symaskinswebbshoppen men glöm inte kolla vad som gäller med garantin.

Lycka till med köpet
Gunilla
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-09, 10:02   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Som första egna maskin så tror jag att en billig maskin för 1500:- är bättre än ingen symaskin. Själv så hade jag velat ha en ny symaskin om jag fick den som present och tänkte sy dukar, gardiner och sy upp byxor. Känner man senare att man har ett behov av en starkare eller dyrare maskin så går det ju att spara ihop till en i framtiden.

Jysk brukar ibland ha kampanjer på husqvarna maskiner. Coop säljer hugin symaskiner till billiga priser.

Visst är det så att det kan vara svårt att hitta reservdelar till maskinen om den går sönder. Men med tanke på vad det kostar att laga en symaskin så vet jag inte om det är billigare att köpa en ny billig maskin, än att laga den, såtillvida garantin inte fortfarande gäller förståss.

Så min tanke är att hon får en maskin som hon kan använda under minst två år (vanlig garanti tid) ev längre. Samtidigt som man då har tid att känna efter om man gillar att sy å så. Har man det så kanske man kan spara ihop till sin drömmaskin under de år maskinen håller?!

Så har iaf jag gjort. Jag köpte mig en billig brother maskin till att börja med och sparade sedan ihop till en dyrare maskin. Men det kanske inte är något alternativ??
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-09, 14:05   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Så kan man ju resonera.

Men själv så skulle jag nog hellre ha en symaskin som håller och inte ha en billig en som kanske har ett eget liv/krånglar och man svär mer än syr. Då slipper man byta upp sig sen, om man har ett bra bas. Man behöver egentligen inte mycket av de "finesser" som finns på nyare maskiner. Om man syr mycket kläder är knapphål en fördel, men annars klarar man i princip sig på 2-4 olika sömmar.

Då är det nog bättre man börjar med en bra bas-symaskin och sen tillägger en overlockmaskin.

Men det är jag det.

Men om man vill ha billiga nya symaskiner så kan jag rekommdera köpa från UK, mkt billigare och man kan gå upp 1-2 steg och ändå betala lika mkt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
begagnade symaskiner, kvalitet på symaskin, singer, val av symaskin

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:17.