![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har bara knapphålen kvar att sy på en overall och då strular förstsås maskinen!
Har en Bernina activa 220. Tyget är bredspårig manchester. Jag använder stretchnål. Men undertråden trasslar sig bara! Har prövat att ändra trådpänningen men det blir ingen skillnad. Någon som har tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har Du prövat med en vanlig nål?
Är maskinen rätt trädd? Undertråden rätt trädd? Har Du dammat ut maskinen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Prövade precis med vanlig nål och det blev inte bättre. Jag trär i tråden i det lilla hålet på spolen som man ska, kanske ska testa att sy utan att göra det. Har även städat maskinen, men jag ser att det sitter en minimal trådrest kvar och den får jag inte bort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Strechnål skall du ha till trikåtyger dvs stickade tyger.
Manchester är ett vävt tyg. Ofta lite grövre. Pröva med standardnål 90. Gissar att strechnålen inte "hinner" igenom tyget för att "binda" ihop under- och övertråd. Då blir det trassel. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det blev mycket bättre med en 90 nål. Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.