![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tova Oden
Är det någon som har haft problem med att tova Oden i tvättmaskin? Jag har stickat vantar och nu när jag öppnade tvättmaskinen så har de inte ALLS tovat sig, inte det minsta. Jag har gjort som jag brukar, 40 grader, mycket sköljmedel och ett frottébadlakan med i tvätten, och inget händer???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanske beror det på sköljmedlet? Prova att tova om och använd såpa i tvättmaskinen istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag var precis och tog ut vantarna nu, denna gång blev de perfekta, i 60 grader!
Såpa har jag inte provat, jag får göra det nästa omgång, det blir nog ett par vantar till ikväll. Tack för svaret! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Använd inte sköljmedel!! Då tar man ju bort vitsen med att tova. Dvs att håren skall haka i varandra. Såpa är det bästa och lägg gärna i en tvättpåse och massor av tvätt i maskinen. Det är meningen att det skall gnussas ordentligt och det går inte om du bara har lite i maskinen. Ibland räcker det med 40 grader ibland måste man ha 60. Man får prova sig fram.
Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.