![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Jo tack Nina ditt tips skulle funka bra
![]() En fråga till bara, jag undrar när man syr stickningen hur vet man at man "fäster" själva trikåremsan på avigsidan om du förstår hur jag menar! Vad gör man om det blir snett o ojämnt på avigsidan? Mvh Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Först syr du ju fast remsan på framsidan, sedan viker du över runt halsringningen och nålar så det blir jämt och fint. Jag brukar ta det dubbelvikt på baksidan, så man inte får ojämna kanter...
Om man vill vara lite mer noggrann så kan man ju stryka när man har vikt, och sedan nåla, så är man säker på att det ligger jämt och fint när man skall sy. Dom flesta symaskiner har ju lite mått vid höger sida om pressarfoten, där brukar jag måtta in var jag skall lägga tyget för att det skall bli jämt och fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oki, tack än en gång - berättar så snart jag provat om det funkat= HURRA om inte= behöver mera hjälp
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Så kan du ju alltid kika på den här videon. Frågan har varit uppe förut så det finns fler inlägg.
http://www.threadsmagazine.com/item/...ding-for-knits |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så om jag fattat rätt så är Delfintuas och Nina 2 olika sätt att sy på bandkant runt halsen? Som sagt jag är nybörjare.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, alltså så som hon i videon gör, så gör jag ifall jag skall sy fast en muddkant på ett plagg.
När jag gör en kantning istället med trikåkantband så gör jag så som jag skrev innan. Fast båda två blir ju bra, det beror ju lite på vad man känner för ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu hittade jag förklaringen i bilder på "blomma åker vagn!´s blogg, gå in där å kolla, vet inte om man får länka i inlägget men jag gör ett försök så får vi se:
http://kokalal.blogspot.com/2008/09/...nd-i-trik.html Lycka till ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
halskant, halsmudd, kläder, mudd, tröja |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:04.