![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja, det är så jag tidigare tolkat det också, men tidigare har det alltid stått uttryckligen "i början av varje varv" eller "vartannat varv" varför det blivit lättare att tolka.
Ska detta 2-2-2-3-3 då tolkas som att jag gör avmaskningar i 10 varv? Om det nu inte är i början och slutet av varje varv som jag ska avmaska så måste det vara så för att jag ska bli av med 24 maskor (för att i slutändan få 11 kvar som mönstret säger) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Japp du skall avmaska i början av varje varv även här. Du har tänkt helt rätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det hade varit enklare om man fått se en bild på tröjan.
Om det är raglanärm, då ska den vara "högre bak". Men är det "isydd ärm" ska den var lika i båda sidorna. Och då ska det avmaskas i början av varje varv. (om du maskar av i slutet av varvet, måste du ta av garnet och börja på nytt nästa varv) Det är väl slutavmaskingarna du ska göra på ärmen nu, sedan är den färdigstickad, om jag förstår rätt. Hoppas att jag fattat det hela rätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här är tröjan: http://www.garntjanst.se/new/gtView.asp?im=7124_b
Jag kör nu på med avmaskningar i varje varv dock, tack |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, de ärmarna ska maskas av i början av varje varv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.