![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Visst kan det vara mysigt, men vi har väntat på tid hos logopeden sedan i somras så det känns lite småsurt ändå. Och så hade jag tänkt baka lussebullar - bara för att upptäcka att jag inte har några ägg, och det ska vara både i degen och för att pensla, så de planerna gick i stöpet också.
Men, min son är glad ändå. Han får titta på massor av Tom & Jerry, och så får han rita hela dagen om han så vill. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
oväder
Här snöar det fortfarande, så jag är glad att inte behöva gå ut idag.Jag har åkt på en dunderförkylning, så jag är hemma. Har även fått en rejäl ögoninfektion det blir så när man bor med barnbarn inpå sig.Dottern är och handlar hon ska baka en mjuk pepparkaka till kaffet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Åååh, vad jag blir avundsjuk!! Jag vill också ha snö!!
Vi här på västkusten får oftast bara dimma och råkallt. I fredags kunde vi hela dagen titta på alla snöoväder som passerade förbi ute till havs, men allt vi fick var halka och lite "mjäll"..... Sonen vill så gärna göra snöbollar men då behöver man ju mer än fem flingor... ![]() Baka småkakor eller kladdkaka, det brukar gå utan ägg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Inte så mycket snö här men det blåser kallt!
Njuter av en ledig måndag efter att ha jobbat hela helgen. Ska ta mig ut en sväng med bilen och köpa ett fint tyg till overall åt en waldorfdocka som jag ska börja sy. Det blir mitt första försök till att sy waldorfdockor så håll tummarna! Kram till alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Här är det snö men inte så mycket att man inte kommer fram. Iskalla vindar har vi fått vår bestkärda del utav, brrrr..
Men det ska visst komma varmare väder i veckan med upp till +8° på torsdag/fredag, iaf härikring jag bor |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Usch ja!
Här har vägarna blåst igen så det är tur att gubben kan ta fram traktor och plog till grannar som vill åka på jobb. Han vet vad den här dan går till iaf ![]() Själv sitter jag insnöad här på sysidan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Oj så härligt med snö, älskar snö och faktiskt även om det blir snöstorm. Fast inte om man måste ut köra till något viktigt.
Här lyser solen och vindstilla och knappt -4 grader lite vit men inget täckande ens. Men hoppas på mer för barnens skull. Kram Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Jag skrattade gott åt mina tankar när jag läste vidare och vad rubriken egentligen handlade om, jo just snö! Jag tänkte först på att vi var insnöade på broderier och sömnad och allt sådant! Så jag är insnöad på ett sätt fast ingen utomhus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Det är jättevackert ute, och jag MÅSTE inte iväg nånstans - nu fick vi en ny tid i januari så jag hoppas att det inte är snöstorm igen vecka 2...
Det blir lussebullar ändå, jag letar fram ett recept utan ägg, och så penslar jag med mjölk istället. Det fungerar lika bra. Småkakor och kladdkaka hoppar jag över, jag börjar en diet imorgon och vill inte bli alltför frestad. Lussebullarna hamnar i frysen och kommer fram när det är dags för dem. Det blidde ett pepparkakshus så här på morgonen, med massor av glasyr rinnande från skorstenen, lite spridda nonstop och små strössel i form av stjärnor på taket. Inte det vackraste man kan tänka sig, men han ska få demolera det i helgen om det ens överlever så länge. ![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:37.