Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-11-18, 09:08   #12
Engla Engla är inte uppkopplad

Ja fy vilka människor det finns, och speciellt då det är ett barn som hittat och återlämnat en sak. Jag skulle aldrig ha mage att inte åtgälda det på nåt sätt, oavsett VEM som hittat det jag tappat.

Vi hittade en gråhund en gång, appropå hund. Som tack fick vi en massa älgkött. Ägaren var överlycklig. Det var hans bästa jakthund, och den var dessutom champion gånger flera, och säkert värt en massa pengar... Vi hittade hunden på E4:an strax innan Kalix. Den var helt utmattad efter en hel dags jakt, och satt där vid vägkanten i mörkret. Jag bad min sambo bromsa, och sprang ut till den. Öppnade bakluckan på bilen, och hunden hoppade snabbare än blixten, in i bilen och värmen.
Vi for upp till polisstationen, men där hade de bara porttelefon, där en snorkig kvinna i Luleå svarade, och sa att de kan minsann inte ta mot nån hund och la på...
Då for vi till veterinärstationen, som hade jouröppet, och tänkte ifall hunden hade cipp, så de kunde spåra ägaren... Den var däremot öronmärkt, och de skulle ringa ifall ägaren hörde av sig.
Vi åkte så hem, gav hunden lite korv =) och vatten, och det tog mindre än 30 min så kom ägaren.

Lyckligt slut. Vågar inte ens tänka på vad som hade kunnat hända om vi lämnat den där på vägen, långt hemifrån och med en massa trafik. Och djurvän som jag är, skulle jag aldrig kunna lämna ett djur sådär, om jag också hade fått bära den hem.

Ha en fin dag gott folk!

Kram/Ewa
Engla är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.