![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Billiga var ordet, om du har möjlighet att köpa online är det bra för då kan du köpa från t.ex. USA som har mycket billigare tyger jämfört med samma här. (lapptäckstyger som kostar runt 65 kr/meter jämfört med 150-200/meter här)
Passa bara att köpa lite åt gången annars kan man åka på tull. Men om man bara köper lite åt gången så slinker det genom. "Gränsen" varierar, men 200-300 kr brukar vara någon magisk gräns. (tullen räknar också med frakt. suck) Om du vill ha tyger i mindre mängder så ska jag leta upp butiker som har försäljning per "fat quarter" eller 0,25 yard istället för 0,5 yard minimum. Förresten, en bra ställe är: http://www.elegantstitches.com/merchand.htm jag minns att fraktpriset var helt ok, och jag gillar att de inte bara har typiska lapptäckstyger, utan också andra fina kvalitetyger som passar för dockor. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:46.