![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det var roligt att läsa
Trodde inte fanns så många ärliga och tacksamma människor kvar, men det finns ju några...Annars tycker jag det går utför med det mästa i sammhället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tacka vet jag den härliga ärligheten!
Vilken god gärning du har gjort idag Delfintua! Jag har också hittat plånböcker med pengar i och lämnat tillbaka till överlyckliga ägare!
Men jag har fått lika go ärlighet tillbaks. Två gånger har jag blivit av med/tappat min plånbok, och bägge gångerna har jag fått tillbaka dem med allt kvar! Det känns som sagt skönt att det finns så många ärliga goa människor! Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Heder åt de som är så ärliga, de flesta skulle nog stoppat på sig plånboken.
Visst känns det gott i hjärtat när man återbördat till ägaren, och dessutom fått hittelön. Det händer dessvärre inte alla gånger! Jag hittade ett checkhäfte med 50 000,- på, inte fick jag någon hittelön inte, inte ens ett ynka tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns ju ett gammalt talesätt att ärlighet varar längst!
Skönt att det fortfarande finns ärliga människor! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ärlighet varar längst OCH man sover så gott om nätterna när man har rent mjöl i påsen.
Tummen upp för dig Tua |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
All heder till ärliga människor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja nog sover man bäst med ett gott samvete. En gång hittade jag en hel handväska med pengar som ägaren fick tillbaka. Vet inte hur många hundra tusen det var men han var överlycklig att få den igen. Jag avböjde hittelön
![]() Hoppas att den dag jag tappar min plånbok att någon ärlig hittar den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Precis.
Som barn lämnade jag igen en klocka jag hittade. Cyklade upp med den på polisstationen... Detta i sig var ett stort äventyr för oss "bybarn" som denna dag cyklat in till storstan, ca 1 mil... Ägaren hämtade klockan, och lämnade inte ens ett tack. Sniket, och skamligt av en vuxen människa. Tänk vad ett tack en sådan gång kostar lite, men betyder mycket! Jag lär mina barn att vara ärliga och att säga tack, men oftast är det vuxna som är dåliga på den saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.