Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-08, 14:10   #1
tvilling22 tvilling22 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 98
Syfestivalens PARKERING

Idag var jag på syfestivalen i Kista.
MYCKET trevligt. Ganska lätt att hitta parkering nära.
MEN ska det VERKLIGEN vara så dyrt att parkera???

De flesta sådana här evenemang jag varit på har det varit en enhetstaxa för parkeringen.

Det skulle kosta 80 kr för att få stå hela dagen. Vi lade i 47 kr, vilket var allt vi hade i småpengar, och när vi kom ut ca 15 min efter tiden, satt det parkeringsböter i rutan på min bil.

425 kr.

Ska det verkligen vara så???

Dåligt tycker jag.
tvilling22 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 15:17   #2
avsl0901 avsl0901 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 51
Thumbs down Parkerings bot 2 år i rad

Ja jag har lyckats med det. Förra året var atumaten trasig och jag skrev en lapp och la innanför framrutan att jag hade betalat och hur mycket och vad kl var när jag kom. Men en bot de tittade inte efter om automaten var trassig.eller vad jag skrivit Jag jätte sur när jag åkte därifrån, men min gubbe skrev och överklagade han fick rätt. Så det sista min gubbe sa i fredags när vi skildes åt är glöm inte att betala p- avgift . Klart att jag betalade av gift( alldeles för dyrt) i går efter att ha köat ½ timme. Jag lägger kvittot fram vid bilrutan, men när jag stängde bildörren så vände kvitot på sig och det märker jag inte. Jag såg inte heller den gula oranga lilla remsan dom satt på högra framrutan när jag kom tillbaks,,,utan den ser jag efter 10 minuter bilkörning...Jag ringer min kära gubbe och säjer att jag har en lapp på rutan det är bara reklam lapp säger han. Men inte det var en bot igen ett år sen sist. Ny överklagan vi får se hur det går. En sak är säker det ska dröja innan jag åker till mässan i Kista jag tycker den var dålig.. Och så liten parkering och en massa rabatter i stället för parkering.det hade varit bätre för dom att få fler bilar att sätta botar på.
avsl0901 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 15:46   #3
goldwing goldwing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 106
Thumbs down

Jag var på syfestivalen i går. Jag kom dit strax efter elva. Då var det fullt på mässparkeringen. Däremot fanns det några enstaka platser kvar på Ericssons parkering och där kostade det 25 kronor till kl 18.00. Så det var ju billigt, men det blev en bit att gå i stället,

Däremot blev jag besviken på själva festivalen. Trångt och rörigt tycker jag att det var. Jag talade med en av utställarna, som berättade att det var flera utställare som valt att inte komma. Bl a hittade jag inte "farbrorn" som brukade ha det långa bordet med i princip alla sytillbehör, som finns.

Det kändes som en hangar där man slängt in lite bord. Sedan hade man hängt upp "lakan" för ett hörna där var det en under- dimensionerad matservering. Sedan fanns det något caféaktigt utmed en vägg bakom ett "lakan".

Summa sumarum: det var inte lika bra som i Sollentuna.
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 16:31   #4
Pupka Pupka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 3
Thumbs up

Jag var på symässan i dag.Det var ju en bit och gå från Kista Centrum.Men det är ju som det är,bara att akseptera.Hallen ligger där den ligger.När allt blir klart runt om kring så kommer det nog att dyka upp genvägar.
Jag har ingen bil så parkeringproblem slipper jag.
Att det var lång kö till kaffet,jaaa....men det var likadant i Sollentuna,och trångt bland alla utställare.
Jag är nöjd med mitt besök.Fick se mej mätt på garn och pärlor.
Tyg är jag inte intresserad av.
Det var betydligt bättre luft nu i allafall.
Pupka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 18:17   #5
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Var på syfestivalen igår kom en halvtimma efter öppning då var det fullt på parkeringen. Så då fick vi åka på andra sidan där var det bara 25kr för hela dan. jag saknade också gubben med sybehör så det blev jag utan trots en lång lista. Men att få något i magen var under all kritik. Köer och slut på maten slut på allt hörde någon sa att man hade kalkulerat med 2000 besökare och det var 6000 igår då kan man förstå resten. Nog var det kö i Sollentuna men jag tror att alla fick det dom ville ha.

Så nog lär dom skärpa till sig annars blir det bara besvikelser.
Trots allt så är det ju lite godis för den som är intresserad av
olika material.
Summan för mig är tummen ner för arrangören.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 10:59   #6
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
åh, jag letade som en galning efter farbrorn med alla sytillbehören, hade verkligen tänkt handla där ...synd. Själv föredrar jag faktistk Kistamässan, mest för det känns bättre centralt än Sollentuna...och alla ni som åkte bil, visst det är skönt men det är ganska bra kommunikationer med buss, tunnelbana, pendel osv....

Jag tycker att det kunde vara mer tyger, sygrejer och sådant och mindre färdiga produkter såsom halsband, väskor i skinn (inte ens tillverkade av den som stod där..) strumpor?? (Vad gör de på en symässa??) Scrapbooking tycker jag egentligen heller inte hör hemma där- men som sagt tidigare- döp om mässan om det ska vara annat än sy- och möjligen sticka/virka- till hobbymässan eller liknande...

Det jag gick dit för var att hitta farbrorn med sytillbehör.. (som tyvärr inte var där då..) och vissa tyger till bra priser..tyckte dock att det var ganska få tygaffärer och inga syrådar någonstans, typ overlock och så...försökte hitta ngn annan som sålde undertrådsspolar- men de var jättedyra- så aldrig- då går jag till mitt vanliga ställe...

Sedan var det ganska trångt- men jag var där när det öppnade på lördagen och när jag gått mitt första varv så började det bli trångt: det var nog värre på em än på fm...

Kändes också lite oorganiserat- man såg försöken att fixa stickning och sådant på ett ställe och scrapbooking- bra men gärna ännu mer tydligt.

Tycker dock inte att det finns något bättre alternativ än syfestivalen så...tills det finns så...
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 11:56   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Eftersom det här ämnet handlar mer om parkeringsavgifter än om just handarbete flyttar jag den till "Fritt forum".

Med vänlig hälsning
Jimipe
Forumvärd

Senast redigerad av Jimipe den 2008-11-10 klockan 13:45. Anledning: Glömde att nämna att jag skrev detta som forumvärd
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 14:39   #8
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Eftersom Kistamässan är nybyggd (eller snarare inte helt färdigbyggd) kan man bara hoppas att det blir bättre till nästa mässtillfälle, och även att det då finns fler parkeringsplatser. Det är väl lite sent nu, men om man ska åka kollektivt till kistamässan är det mycket närmre att ta pendlen till Helenelund än att åka tunnelbanan till Kista och dessutom inte lika mycket motlut. (Går mellan Kista och Helenelund varenda dag). En fördel med Kista, förutom bra kommunikationer, är ju att det finns gott om matställen i Kista Galleria om man kan tänka sig att vänta med att äta tills man gått klart på mässan.
Men jag håller med er andra om att det var kanske lite väl mycket scrapbooking och pärlor för att vara en symässa... Men man kan ju inte klaga på uppslutningen bland symaskinsmärkena i alla fall!
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 15:10   #9
AnneliePersson AnneliePersson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 9
Jag ser att det är många som saknat "farbrorn" med det långa bordet! Han har slutat!! Jag pratade med honom när han var på en mässa i västerås i våras och då talade han om att han skulle sluta. Dom började bli för gamla och ingen ville ta över verksamheten. Jag åkte buss till mässan och jag tycker det är jätte skönt, man slipper parkering och kö in, vi har en egen buss kö eftersom biljetten är förbokad av bussbolaget.Jag tyckte mässan var skaplig
AnneliePersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons