![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har du lagt ut mönsterdelen fel på tyget och tygvikningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror inte det. Jag la delen på ett tyg som var enkelt eftersom det skulle vara bara 1 del och vikningen är i mitten av denna mönsterdel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Följdfråga...
Räcker den runt om midjan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej, det gör den inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Då ligger den fel mot tygvikning.Du har en markering för tygvikning på både långsida och kortsida. Beroende på hur du tänker klippa ut den. Ska det bara vara en del så lägg kortsidan mot vikt kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är precis det som är de konstiga. Biten ser ut som en fyrkant och ska klippas ut i 1 del bara. Men vikkanten är i mitten av mönstret och inte på någon av dom fyra sidorna.
![]() Hm jag ritar och scanar in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är precis det som är de konstiga. Biten ser ut som en fyrkant och ska klippas ut i 1 del bara. Men vikkanten är i mitten av mönstret och inte på någon av dom fyra sidorna.
![]() Här har jag ritat upp den mönsterdelen i 4e dels skala.Denna mönster del är nr 3. Senast redigerad av Hellebelle den 2008-11-06 klockan 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Så här står det:
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:51.