![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
jag förstår inte riktigt hur du menar?
det glider på avigan så sömsmånen som är vikt runt den andra glider ut, kanske måste nåla massor, men det känns så onödigt och då tar det ju jättejätte lång tid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du testat att pressa sömsmånerna på plats innan du syr? Beroende på tyg kan det göra enorm skillnad för hur dom ligger kvar medan du syr sömmarna.
Ibland behöver man inte nåla alls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
På den här sidan, en bit ner, finns en bild på detta: http://www.hilleberg.se/allminfo.htm Senast redigerad av clindh den 2008-11-05 klockan 12:11. Anledning: lade in länk till sidan med bilden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jo, jag brukar pressa före när det går, men nu har jag ett tyg som är omöjligt att pressa så det håller sig....
på den bilden gör dom på ett annat sätt än vad jag lärt mig, kanske värt att testa...=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Prova en limsträng där du ska sy. Om inte det är ett väldigt tunnt tyg så det slår igenom. Alternativt en remsa vliselin man brukar fålla med när man är lat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:26.