![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Visa resultat för omröstning: Vart torkar du dig på handduken | |||
Övre delen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 17.11% |
Undre delen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
63 | 82.89% |
Antal röster: 76. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När det gäller gästhanddukar så blir det nog längst ner, men annars kan det bli var som helst beroende på om den hänger eller om jag tagit ner den. Det här var en bra undersökning för det är ju alltid lite klurigt var man ska sätta broderiet. Dels vill man ju att det ska synas när handduken hänger men man vill ju inte torka sig på broderiet. Jag får nog lägga till att det beror på var broderiet sitter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Men du var hänsynsfull och tänker på lilla broderiet. Inte alla som gör det "Gidget"
Som det verkar så ska brodyren sitta i överkant för att förskonas från smutsiga händer. Men det kan vända än ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om nu någon "törs torka" händerna på en broderad gästhandduk!
Jag hängde upp en gästhandduk med broderi på i festlokalen här, när jag hade min 60-årsfest. Ingen hade torkat sig på den! Men papperkorgen var full med pappershanddukar. Tydligen är det inte så vanligt med broderade fina gästhanddukar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilken rolig fråga!
Faktiskt har jag också funderat på det då man gärna sätter broderiet längst ner. Jag brukar nog torka mig med nedre delen jag också ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På övre delen! antagligen med rätta då det verkar som de flesta gör det på nedre delen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har för länge sedan insett att den övre delen av gästhandukar brukar vara minst använda så då tycker jag det känns fräschast att använda den delen.
Men hemma blir det överallt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Delfintua:Ja jag häktar av handduken.Anledningen till det är att jag inte gillar våta handdukar
Senast redigerad av Evalen den 2008-10-28 klockan 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Lite kul.
Jag vet att detta inte direkt handlar om gästhandduken.Men någon nämde var man brukar sätta broderiet.Jag kom att tänka på häromdagen att nästa badhandduk jag broderar på så hamnar broderiet nere i ett hörn för när man viker och hänger upp den på stången för att torka så syns inte broderiet. Jag får väl nämna att jag torkar nog mina händer i mitten,har nog inte tänkt på det. Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Kul fråga och vad olika vi torkar oss på handduken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
admin
|
Ja jag tänkte också till på detta, och nu hänger en handduk för händer i badrummet, den torkar jag mig längst ner på. Den jag har i köket för händer, hänger under en bänk, den torkar jag mig således högst upp på, så ett mittalternativ hade varit bra där.
Sedan är det kanske så att om ett broderi av bokstäver finns på handduken så kanske man torkar sig på det ändå, men är det av mer bildkaraktär så flyttar man sitt torkande till obroderat område. Mina barn har egna handhanddukar med broderat motiv längst ner och de torkar sig huvudsakligen mitt på handduken, det syns väldigt tydkligt efter flera års användande. :-) Det var mina små tankar angående detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag fick också ta mig en funderare. Jag svarade längst ner för det tycker jag att jag gör, men efter att ha tittat i badrummet måste jag nog svara mitt på. Det är ialla fall där det syns mest just nu.
När jag frågade här hemma så svarade alla utom en att dom torkar där det inte finns brodyr. En svarade vet inte -finns det brodyr på??? Av tradition har jag alltid satt brodyren nertill för jag tycker det ser bäst ut och tydligen så undviker dom flesta här hemma att torka på brodyren( dvs dom som ser den ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jaa du Delfinatua det var en fråga, men det blir nog oftast på nederdelen. Tänkte på detta för några dagar sedan. Jag var då in på toaletten på en bilfirma. Där hade man hängt in en handduk på toaletten och nederdelen var fruktansvärt sunkig. Överdelen däremot kändes oanvänd.
Sedan var det ju det där med broderiets placering. Jag skulle nog sätta det i nederkant i alla fall. Ha en bra dag Barbro ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Torkar mig ibland med övre delen, ibland med nedre, ingen konsekvens alls.
Sätter numer ofta monogram-broderier i övre delen där de får bäst exponering tycker jag. Men beror lite på hur det blir... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46.