![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
|
Christer skrev
Citat:
Varför Christer använder du själv int F-ordet i den här diskussionen? Undrar bara eftersom det egentligen det är det som allt handlar om, vad jag kan se. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Nej jag skulle inte använda de ordet själv - för i en mans mun är det mycket laddat. Det används ju tyvärr ofta på ett mycket nedsättande sätt om kvinnor - jag behöver nog inte ge några exempel.
Användningen här, av en kvinna om det egna organet, tyckte jag väl var mer intressant än stötande. Det är lite av en återerövring av ordet, ungefär som när homosexuella själva började använda ord som "bög" och "flata". Det tog bort mycket av laddningen ur orden och för att de numera skall funka som skällsord måste de förstärkas med "jävel" etc. (För övrigt har nog inte män i allmänhet något problem med K-ordet om det egna organet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ok, tack då vet jag orsaken, blev bara så nyfiken på varför.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.