Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal Idag, 12:25   #1
icecap icecap är inte uppkopplad

Fixade en Husqvarna...

Här i Haderslev, danmark, där jag bor, har kommunen ett hus med plats för många kreativa sysslor. De har brännugnar för keramik, prof. symaskiner & overlockers för tyg samt ett par läder-symaskiner.

Det finns även ett par STORA bord til att lägga upp tyg, rita mönster osv.

Tillgång kostar en aning, 30 för att 'vara där' och om man använder maskiner kostar det t.ex. 20 extra för att sy ett par byxor.

Nåväl, nog med skryt.
Min fru ville sy ett par byxor till en (snat) nyfödd och det fanns rester att använda. Jag har sytt en del - men jag höll mig lite undan för att inte 'ta över' och låta HENNE vara den drivande kraften, något hon behöver.

Under tiden pratade jag med en kvinna som också var där, det kom fram att hennes Husqvarna inte lät bra och att den luktade. Jag nämnde att hon kunde komma till Repair Café i en närliggande stad där även jag huserar.

Transport var dock svår - hade jag möjlighet att komma till henne?
Jag var där igår och vi körte typisk Repair Café-metod: HON fixade själv (med stöd från mig) maskinen, rensade, smorde och fick bort en hel del tråd som hade lindad sig in i mekaniken.

Maskinen var extremt lik min Husqvarne Prisma 950S fast med lite andra styng. Det betöd att jag visste exakt vilka skruvar som skulle ut, sekvensen i öppning av maskinen osv.

Efter allt var klart, rensat o smord, blev den testat och lät helt korrekt.
Sedan gick vi igenom programmerna och hur man använde dom och hon var överlycklig. Hon har bara en A-tryckfot och 'behöver' hitta B, C och D-tryckfötter men de finns som reservdelar här o var.

Det var faktisk kul att lära henne hur man rensar o fixar maskinen samt hur man använder inställningarna.
icecap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.