![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Att brodera på andras
huva fick mej en hård läxa...
Jag lät mig övertalas till att brodera på ryggen på en nyinköpt jacka. jag bad snällt att få betalt för tråd, underlägg och solvy, vilket var ok jag poängterade att ibland blir det lixom inte bra med brodyrer vad som helst kan hända, men det var okidoki. såklart var oturen framme ocj tyget knöglar sej det blir dubbelt på ett ställe som jag inte såg förrän brodyren var klar. hade ganska fullt upp med jackans ägare som var på besök med outhärdligt gastande barn ( nej jag gillar inte barn o skrik, jag erkänner).. så personen i fråga såg nu att det var inte med flit utan sådan som bara kan hända i bland.. vad händer, jo jag blir fattig för nu ska jag ersätta en dyyr jacka, inte får jag betalt för ett broderi på 97000 stygn heller eller dubbla underlägg, solvy samt all tråd... Vänskapen tror jag gick åt pipsvängen den oxå... Jag försökte verkligen trots smärta, bökig stor jacka o jag sa flera gånger tänk om det inte funkar. det var med nöd o näppe jag hindrade att min designer åkte i golvet i hennes raseri utbrott... Jag får ibland förfrågningar om jag har lust o brodera åt någon här på sysidan. o jag har hjälpt till i bland, men nu mera vågar jag inte längre... har gått o tänkt på detta, men kände att jag behövde få det ur mej, o inte bara verkar sur som säger nej när folk frågar.... Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fy vad trist!!!
tjat tjat och sedan bara otacksamhet o missnöje... Jag tycker inte att du ska behöva ersätta jackan!!! Det var ju inte ditt fel. Hon visste att det kanske inte skulle bli bra men övertalade dig att göra brodyren ändå. Blir hon argare om du inte betalar? Ja, antagligen. Men kan hon inte vara din vän pga detta - vad spelar det egentlgien för roll? kram på dig! //Linda |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jackbroderi
Hej!
Sådan vänskap ska du inte sörja, du förklarade o hon övertalade dig att göra det med ed risker som finns. Kan inte vedebörande svälja din ilska o besvikelse efter det att den första besvikelsen lagt sig, så .... Alla kan misslyckas o det ska inte stå dem dyrt när man förklarat i förväg. Men om så tycker jag nog att ägaren får stå sitt kast med jackan om du är snäll o skjuter till tråd m.m o dessutom all din tid, för så kul är det inte att brodera när det misslyckas. Hoppas det reder sig, ha det gott. Berith |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Detsamma har hänt mig....
Jag skulle brodera namn och en logga på min dotters NYA jaktväst. Vet inte vad som hände,
men det blev inte bra.Dottern blev galen en stund men sa, det ordnar sig får du se. Sydde en namn- skylt med vargar på, den sydde jag på och dottern blev nöjd som tur är.Hälsningar Gerd |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tack för tröst
ja med sådanna vänner behöver man inga fiender...
Ja det har ni rätt i jag sa flera gånger att det kan bli fel ibland, tur nog har jag vittne eftersom jag alltid har en assistent runt mej... det kan inte bli så mycket värre än det är, jag har bara så svårt förnär folk är arga, jag går heldre undan än hävdar min rätt, och det vet de flesta i bekantskaps kretsen om... tack för tröst, nu skajag lägga detta bakom mej kram Troll |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Stackars dig, ja otacksamhet är världens lön.
Sådana sk. vänner är inget att ha, de utnyttjar bara en när det passar så det kan man vara utan. Det finns trots allt några få som man kan lita på. kramizar Ingrid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Sådan vänskap kan man nog både ha och mista!
Tycker absolut inte att du har nån skyldighet att ersätta hennes jacka,du upplyste ju i förväg att det kunde misslyckas och hon tog ändå risken. Då borde hon ju stå sitt kast, om du sen "efterskänker" dina materialkostnader så borde hon ju vara mer än tacksam. Stå på dig trollet annars gör nån annan det ![]() Kram Agneta |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det har hänt mig åxå. Min första beställning var från ett företag som kom med 70 adidas overaller och ville ha sin hemsideadress på ryggen i minsta möjliga storlek.Nu två månader efter betalningen ringer dom och är inte nöjda med två som var lite sneda...Ska titta på dom på måndag. Jag har inte råd att köpa två nya overaller och det talade jag om.
Av detta har jag lärt mig att jag inte tar emot kläder utan jag vill själv köpa in från min leverantör. Då får jag ett bättre pris om jag måste göra om ett jobb och beställa om varan. Men det är ju maskiner som jobbar och ibland får dom ju dessvärre spatt, ialla fall min. Så låt inte dig nedslås av detta Annie och ni andra.Det händer den bästa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Usch vad besvärligt när man först säger att man helst inte vil sy, låter sig övertalas och sedan får en utskällning för att det inte blev bra. Fasän man sagt att det nog finns en stor riks för att det faktistk itne blir bra...
Tycker att du inte ska behöv betala för jackan, preics som dom andra säger. Du hade varnat henne, så det var på hennes eget ansvar som jackan broderades. Kan förstå att hon blev ledsen, men man behöver inte bli ohövlig för det, hon visste ju om riskerna. Det verkar vara et trätt stort broderi (kan inget om maskinbroderi, antar bara) men finns det någon som helst möjlighet att det kunde gå att sprätta bort broderiet, helt eller bara delvis så att man får tyget slätt igen. Och sedan sy på en broderad bild istället, så att hon får ett applikationsbroderi istället för en bild direkt broderad på jackan? (Hon kan själv hjälpa till att sprtta isåfall!) Samma fråga till evalen, kanske det går att sprätta bort broderiet och sy ett nytt/applicera så att kunden blir nöjd och du slipper köpa nya overaller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har ju inte sett overallerna ännu, men jag har svårt att tro att det är så snett som hon säger, eftersom jag är så oerhört noggrann av mig. Jag hade aldrig släppt ifrån mig ett dåligt arbete. Men jag tror åxå att det går att sprätta eftersom det var sån liten text.Vi får väl se på måndag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Usch fy vad tråkigt, stackar dig. Nä jag tycker då inte att du ska stå för en ny jacka. Hon valde själv att testa trots att du sa att vad som helst kan hända och så behöva göra det med skrikande ungar runt sig samtidigt, nä självklart får hon stå sitt kast.
Och till EvaLena, inte kan dom komma och klaga två månader efter och tro att dom ska få ersättning. Nä du stå på dig du också. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.