![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
janome 300e
Har nyligen köpt mig en alldeles ny,janome 3ooe.Det är julklapp från min bortgångne mor.(HON ler i sin himmel nu.)Det är2år sen,men nu ids jag inte spara hennes pengar längre.Undrar nu, hur gör man för att ladda ner broderier från internet?? Har ingen kunskap alls om det.Behöver man ngt.programm?Har köpt Customizer 10000,men det har inte kommit än (kommer under veckan,tror jag) Ser fram emot lite hjälp av er ,ni verkar vara så kunniga på området.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Grattis!! Ja,din mor är nog glad nu! Jag tror min sambo ler i himlen också när mitt syrum växer!
Medan du väntar på ditt program kan du ladda ner Embird, eftersom du kan köra det i 30 dagar (eller 100 starter, det som kommer först)l, så att du kan komma igång med mönstersamlandet! Det är bara att ladda ner för fullt! Är det inte rätt format (du ska nog ha JEF, tror jag) kan Embird konvertera. För att fåöver till din maskin tror jag att du behöver ett vanligt SmartMedia-kort eller liknande (samma som i digitalkameror, men minns inte om det är Compact Flash eller SmartMedia) och en adapter till maskin och dator. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gratis konverteringsprogram
Hej!
För att konvertera broderifiler till rätt format, i ditt fall .jef, så kan det här gratis-programmet vara bra. Tajima DG/ML by Pulse. Det fixar inte .vip-filer men annars funkar det mesta. När du laddat hem programmet så är det bara att öppna filen du vill konvertera och sedan välja Save As och då välja .jef. http://tinyurl.com/2jxwr Länken är så lång så jag gjorde en tinyurl av den. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag har en "systermaskin" till din 300. Min heter 9500 och jag är jättenöjd med den. Har använt den i ett år nu. Dock har jag inte haft en dator som gått att använda, så nerladdningen har jag inte testat än. Nu blir det ny dator till årsskiftet, så jag är nyfiken på hur man gör. Du kan väl uppdatera tråden när du vet mer... Apropå leende föräldrar i himlen; Jag förlorade min far och hade svårt med att gå vidare, det tog ett tag... men nu tror jag att han kan se på med en viss stolthet från andra sidan... kramar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Hej alla syvänner!
Betr anhöriga som ler i sin himmel. Min make gick bort för 2 år sedan efter 8 års invaliditet efter en hjärnblödning. Helt plötsligt fick jag väldigt mycket ledig tid. En släkting hade en brodermaskin. Hon visade mig hur man skulle göra och då köpte jag en Husqvarna Iris. Jag tyckte att det var jättekul och jag tror att det var denna sysselsättning som hjälpte mig att gå vidare. Nu har jag en Husqvarna Plantium Plus. Programmet jag har för att läsa filer som jag laddar ner från Internet är Customizing Plus och det fungerar jättebra. Jag tror att jag nog har laddat ner ca 1000 gratismönster? Bara någon procent har inte varit så bra. De allra flesta är helt otroliga. Hoppas ni alla får fortsatt glädje av era sysmaskiner. Just nu håller jag på att brodera en väska i sk cut-work teknik. Det är litet pillrigt men det ser ut att bli väldigt bra. Gott Nytt År till er alla önskar Maggan |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.