![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Sy på kantband?
Jag har gjort det förr, men nu känner jag mig helt vilsen. Hur syr jag på kantband? Jag har sytt fast satinkantband på en kjol (kjolen är babyblå och kantbandet blankt vitt) och det ser ut som att det är väldigt mycket bredd på bandet. Ska det verkligen vara så?
Ska jag sprätta loss kantbandet som riskerar att förstöras när jag gör detta, eller låta sitta det kvar och balansera det breda bandet ner till med en bred vit skärp i midjan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur brett är bandet som du sytt på? Om du känner att det är på tok för brett kanske du kan bryta med att sy fast ett smalt babyblått band mitt på det vita bandet? Eller har jag missförstått vad det är för band du sytt på? Är det snedslå du sytt på eller är det ett satinband du sytt på nedtill på kjolen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är alltså snedslå som jag sytt på nertill. Och problemet med att sprätta upp det är att den rispar sig när jag tar bort stygn. M a o, kanske inte så jättebra idé att sprätta upp det. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.