Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-04, 08:23   #1
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad

Hjälp! Vad ge till 10-årig kille?

Kan någon tipsa mig om någon liten grej man kan sy åt en tioårig kille? Inte något i klädväg (jag har inte möjlighet att prova på honom, och vet inte riktigt vad han gillar), utan mer någon kul grej som t ex ett fodral till hans GameBoy. Jag har verklig idétorka - dessutom har jag bara idag på mig att fixa något (ute i god tid som vanligt... )

Väldigt tacksam för hjälp!
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 08:27   #2
christel christel är inte uppkopplad

hej !
Jag sydde till min son (snart 12 år) en liknande kulpåse i svart tyg . Broderade döskallar och eldsflammor på den . han har sitt gameboy i den och får också plats med de andra spelen , laddningskablen m.m. Nu har han lite mer koll på grejorna i alla fall.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 09:30   #3

Tack Christel - men som sagt, fodral till GameBoy är det enda jag har lyckats komma på... och det vet jag tyvärr att han redan har...
Gammal 2006-07-04, 09:51   #4
SusanneL SusanneL är inte uppkopplad

Har själv en tioårig son. Här år ett par saker han hade blivit mycket till ganska glad för:

En snygg stor kudde att ha ovanpå sängen, med ngn applikation-han gillar ishockey, tennis, snabba bilar, och Snobben (den tecknade serien) så ngt sånt motiv.

Som tennisspelare ville han ha blivit jätteglad för ett sånt litet elastiskt knytbart pannband som Federer och Nadal har.

Har du brodermöjligheter till maskinen är det ju alltid fint med handduk med ens eget namn (om man skall på scoutläger eller fotbollscup eller bara till mormor på besök).

Men det kan vara att en tioårig kille sätter mer pris på att få pengarna du hade använt til material!

Lycka till!
SusanneL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 11:57   #5
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

En påse till cykelhjämlmen eller gympapåse. Det är saker jag har funderat på att sy till min
8-årige son.
Jag har en bild på en hjälmpåse i mitt album. Den är egentligen till en mopedhjälm men min son blev förtjust och ville ha en sån till cykelhjälmen...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 12:46   #6

Tack för tipsen, har ett par grejer att fundera över nu - men tar gärna emot fler tips! Idéer kan man aldrig få för många av.

Hihi, Susanne - visst blir det väl lätt att man tänker så? Att en pojke i hans ålder säkert inte uppskattar något hemmasytt... Skäms för att erkänna att jag resonerat som så - med resultatet att hans lillasyster och kusiner fått massor av hemmasydda kläder och annat, medan vi givit Robert uteslutande köpta saker. (Ok, lite har det även varit beroende på att flickorna är så pass mycket yngre att jag kunnat sy "på distans" utan att behöva oroa mig alltför mycket över passform, medan Robert är så stor att kläder ju helst ska passa någorlunda bra).

Så det är alltså inte födelsepresent el dyl jag är ute efter - jag ska helt enkelt sy något åt Robert, eftersom han också vill ha något hemmasytt!v

En kudde i jeanstyg med tryck eller applikation skulle nog kunna vara en bra grej, eller en sådan där hjälmpåse. Men... jag har ju inte tillgång till någon cykelhjälm att mäta storlek på... Hur stor ska en sådan påse vara?
Gammal 2006-07-04, 12:50   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad

En cool rygsäck kanske, alltid användbar. Eller en häftig keps, men det beror ju på hur man är om man gillar det.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 13:11   #8
SusanneL SusanneL är inte uppkopplad

Kom på ett par saker till:
# Applikation med eget namn, eller namnet på sport idol/rock idol/ fotbollslag på kudde eller påse. Evt tyg i favoritlagets färger.

# En skylt med "stör inte" motiv till dörren

# Till en som är enormt interesserad i StarWars är kan en mantel a la Jediriddare vara bra- men kan bli fel, beror mycket på om man gillar att klä ut sig-till Halloween t.ex. Min son fick det till Halloween och var jätteglad, men som 10åring är det kanske inte så ofta man klär ut sig annars.
SusanneL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 15:41   #9
HelenR HelenR är inte uppkopplad

En kille i vänkretsen blev jätteglad för ett påslakan som var riktigt pojkaktigt och passade hans rum. Ett antal extra örngott så att extrakuddar kan bli ryggstöd till kompisarna när sängen fungerar som "soffa".

Fodral till MP3 spelare? Det finns mönster till olika märken på nätet. Fodral till CD skivor? Superenkelt att sy och bra mycket roligare än köpta.

Sommarshorts?
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-05, 22:20   #10
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Min son på 9 blev överlycklig när han fick en hemmasydd rygg säck med han favorit Pokemon på.
Har du tillgång till en broderi maskin så vet jag att en tavla broderat med ett favorit tryck hade varit uppskattat.. Min son tjatar på mig att köpa en så jag kan brodera till honom. HAn vill ha tavlor, handukar, shorts, t-shirts med hans favorit tryck.
Har du fått en teckning av killen nån gång?? brodera det på en tröja till han.

Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.