Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2004-08-31, 08:03   #1
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad

Broder tips till Rose

Jag har en rose och jag behöver hjälp!! Jag broderar alltid text på en prov lapp för jag vet inte hur jag ska räkna ut var texten kommer i förhållande till var jag börjar. Endel bokstäver broderas framåt, så att nålen startar i nedre vänster hörn men andra backar först sett från "avstampsstygnet". Jag broderar text från brodyrkort 21 och de typsnitt som man fick med i customizing programmet. Ett annat problem är att om man flyttar broderiet i ramen går maskinen tillbaka till ursprungs höjd när jag broderar delade broderier P1, P2 och P3. Det är ju inte alltid som man kan sätta ramen så att man inte vill flytta broderiet lite och det är ju svårt att flytta exakt lika mycket varje gång.Jag börjar tröttna och misstänker starkt att det är jag som har missuppfattat något. Jag tycker själv att min fråga är lite luddig men jag hoppas att det finns någon listig Rose ägare där ute som kan hjälpa mig. En annan sak när jag ändå är pågång. Använder ni alltid mellanlägg när ni broderar, jag har fåttför mig att man måste det, men jag har glömt några gånger och det har gått bra. Är det bara på speciella tyger? Tack på förhand!! Malin J.
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.