![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Beskrivning till att sy dragsko i byxlinning?
Hej!
Finns det någon som kan rekommendera en bok om hur man syr dragsko i midjelinningen? Har tittat på barnens byxor, men undrar hur hålen klipps och hur dem sys för att inte tyget ska gå upp. Tacksam för tips. Mvh Linda |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inget bra tips på en bok eller liknande, men om jag förstår dig rätt är det hålen för dragskon som du främst undrar över.
Jag brukar antingen slå i öljetter eller sy små knapphål som passar snodden eller vad man använder som dragsko. Oftast brukar jag också pressa på små bitar mellanlägg där öljetter/knapphål ska vara för att få ökad stadga och hållbarhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Hej, ja det är hålen jag menar. Barnens mjukisbyxor har inga öljetter utan det är små mjuka hål. Ska pröva med små knapphål som ser mest identiska ut. Tack ska du ha för att du svarade.
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.