![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med julklapp!!!
Jag håller på att för första gången sy en väska och den ska bli en julklapp till min syster. Köpte ett jättefint yttertyg på Stoff och stil, ett mörkt jadegrönt stretchmanchestertyg (innertyget är i vanlig bomull). Kvinnan i butiken sa att jag till ett sådant tyg behövde ett mellanlägg och tog fram ett polyestervlies (non woven). Detta skulle jag sy fast på alla delar. (Det ska också sägas att hon även var den som visade mig tyget, det var inte jag som kom dragandes på det och vägrade byta.)
Nu gör jag detta men manchestertyget drar sig något våldsamt. Det kan bli flera centimetrar längra än vliesen på en sträcka som är en halvmeter. Kan jag göra något åt detta? Jag har inte mellanlägg så att det räcker för att klippa ut nya, större delar. Alternativen är att fortsätta sy och sen klippa bort de delar som hamnade utanför vilket gör väskan mycket mindre (jag måste ju klippa likadant på alla ställen) eller att vissa bitar blir utan mellanlägg. Min syster med man kommer imorgon eftermiddag, runt tre skulle jag gissa, så det skulle eventuellt gå att stå vid porten på Stoff och stil 11.00 när de öppnar och köpa mer vlies. Hade jag varit en säker sömmerska kunde jag ha gjort det, men så är tyvärr inte fallet. Någon som kan hjälpa mig? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:22.