![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy passpoaler i kuddhörn
Jag håller på med ett kuddfodral som ska ha passpoal i sömmen runt om - Jag har gjort passpoalen av tyg och ett anoraksnöre. Det är bara så himla trixigt att få till det snyggt i de räta hörnen på kudden.Är det någon som har något "listigt grepp" att ta till för att göra det enklare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skulle tro att du får det snyggast om du syr av tyget på passpoalen innan du syr fast den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är viktigt att du jackar passpoalen så att du kan böja den i hörnen, sen rekommenderar jag att du syr fast den på ena delen först så att du vet att den sitter rätt, sy sedan ihop fram och bakstycke från den delen där du sytt fast passpoalen så kan du följa tråden från fastsyningen.
Använd blixtlåspressarfot eller ännu hellre en speciell passpoalpressarfot. Skarva i den del av kudden som skall vara nedåt och sno passpoalerna omlott. Vill du göra det extra snyggt klipper du av anorakssnöret så att de ligger skarv i skarv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
För att förtydliga mig själv...alltså passpoalen skall fortfarande ligga omlott vid skarven men anorakssnöret skall inte göra det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack ska ni ha! Resultatet blev bra - bara den som synar sömmarna ordentligt noga kommer att se... Nästa gång ska jag pröva att använda ett snöre som är lite tunnare och mindre styvt samt jacka ännu mer i hörnen. Bild kommer i mitt album lite senare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.