![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Undertrådsproblem
Jag försöker brodera på min Janome MC 300E...och det går så bra när det är enkla linjer, men så fort den ska börja fylla i, så blir det så att all undertråd samlas på undersidan och bildar ett stort *nystan*. Det är precis som den bara står och hackar och gnisslar på samma ställe, tills den bara tvärlåser sig!
Vad kan detta bero på? Jag har gjort rent undertrådsvaggan, dragit med tandtråd och bytt nål! Snälla, hjälp mig!!! Vänligen...Lee |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Testa med annan tråd, både över och under, en del maskiner är lite kinkiga med tråd.
om inte det hjälper så testa att öka övertrådsspänningen lite |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Testa att byta själva plast spole. Jag har själv Janome 350e och den tar emot bara ägna J-plastspolar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
TACK, för era braiga tips!
Det är nog så att det är undertråden som inte maskinen har trivts med...så nu har jag köpt en ny rulle av min gamla undertråd!!! Kramen...Lee |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu har jag fått samma problem med min Janome 300 och har rensat, bytt tråd och nål etc men problemet kvarstår är det någon som har något tips som jag inte provat än.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Trassel
Kul o se att det är så många som fått fel...
Själv drabbades jag i går av samma fel på min Brother 4000D. Efter ett par tel.samtal till Brothers i Göteborg o flertalet timmar med skruvmejsel o penslar.Har vi fixat felet. Det är övertråden som inte faller i på rätt sätt-spänningen släpper.Kolla så inte gamla trådrester finns i övertrådsbrickorna. Drag tråden mellan o se om spänningen håller som den ska. Så felet ligger nog inte hos undertråden. Men vem vet.??? Det är kanske nya året som "gäckar"oss alla. Skämt åsido-lycka till där ute nu. Lottisen |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:07.