![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Min gammla dator pajade Xp hade jag i den. Köpte av Sotis här på sysidan ett program/ Box Magic box. Fungerade superbra med att hämta progam osv.
Lyckliga jag i ett hela 4mån. Sedan la hela datorn av inte ens experter fick i gång den så när nya dator kom ja då läste jag på på boxen att fungerar med windows 98 o xp i ett hopp om att kanske den skule funka testa jag hihi de va ju lönlöst. så nu letar jag efter en gammal skrutt dator med xp är det någon som vet var man kan hitta en hyfsad? eller nån annan ide? Finns det sådan box som passar min nya dator ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det ett program så kan du ju testa att ta på egenskaper och ställa in kompatibiltetsläget till windows xp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du har en gammal dator som ddt var xp på så har du väl skivan däriifrån kvar??
Bara att ominstallera den nya då ju. Tänker själv vänta med att köpa Vista då det är så mycket problem med den fortfarande när det gäller att funka ihop med andra gamla prg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har just blivit tvungen att börja med Vista själv och det känns lite ovant, men faktiskt har alla program, även rätt gamla fungerat. Gör som Emilia säger, välj att köra programmet i XP-kompatiblet läge. (Det har jag fått göra med rätt många program, men de funkar klockrent då!)
Att inte Vista står med på olika grejor beror på att Vista kanske inte var aktuellt när grejen gjordes. Senast redigerad av Sotis den 2008-04-14 klockan 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
har provat
Har provatatt ställa om i det läget men den säger inget o bara dummar sig fast nu är jag j inte super proffs
men efter man har tryckt in alla sifffror den vill a så säger den bara error kan ej hitta boxen tack vad n är snälla som försöker hjälpa mig har haft denna dator nu sedan i januari o e trött på den |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är boxen installerad med sina drivrutiner? Låter inte så. Broderiboxarna brukar inte in stalelras automatiskt som en del andra prylar, utan man måste säga till var drivrutinen ligger.
Är inte boxen korrekt installerad hittar inte programmet fram till den. Hur har du gjort när du installerat själva boxen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
i med skivan
jag puttade in skivan o den frågade vad jag ville göra o då tryckte jg på att jag ville instalera osv. jag gjorde som jag gjorde på min förra dator
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Då har du inte lagt in boxens drivrutiner.
Halvägs ner på denna sida finns info: http://berninasupport.custhelp.com/c...hp?p_faqid=416 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Problemet heter nog "VISTA"!!!
Köper du en ny dator kan du få installera XP istället! Vista är för nytt för att fungera alls i vissa lägen! Nu har visserligen ett nytt "servicepak" kommit så det ska fungera bättre, men eftersom alla andra program man använder som tex broderiprogram mm inte hunnit bli kompatibla med Vista så är det bättre att få med XP istället! Dessutom kostar det ju att uppdatera de andra programmen om det ens finns uppdateringar! Så inte ska du behöva köpa en "gammal skruttdator" utan be om XP! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Just denna produkt ska dock funka med Vista bara boxen installeras ordentligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Tack snälla för alla råd specielt från sotis
Det fungerade när jag satte in boxen och som du sa den skulle fråga efter program vara och då fic jag lägga in skiva o sa till den att söka i E och kors i bollen Nu fungerar allt. Gissa vad jag ska göra idag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
HÄRLIGT!!!!
Det hade ju varit för trist om det inte hade gått att fixa, och så SKÖÖÖNT att det gick! Sy på!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
aldrig utan dig
det hade ju inte gått om det inte hade vart för dig, datorn paja i januari o nu e det april så du kan tänka hur länge jag gått o glott på boxen.
tack än en gång |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.