![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
varför går det inte???
Jag ska stygnsätta en enkel bild, hur gör man för att få understygn?? när jag ska brodera bilden så blir det bara ett lager liksom!!
Är det någon som vet hur jag ska göra??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja det beror på vilket program du använder! Titta efter någon ruta att klicka i för "underlay" eller liknande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har 4D professional, ok ska pröva med det..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag får det inte att fungera, jag vet inte vad jag för fel... :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
Du går in i programmet, väljer bild och programmet öppnas. I verktygsraden längst upp finns en ruta som det står Edit på, klicka på den och sedan på preferences. Under fliken Areas hittar du en ruta för Underlay, där väljer du mellan none, low, medium och high. Du kan där också välja vilket stygnmönster du vill ha. kolla runt i preferences lite, mycket kul man kan ändra där. Lycka till. Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
kan man på något sätt se i programmet att det blir understygn??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Har du inzoomningsfunktion, så borde du kunna se underlagsstygnen. Eller om du kan köra en broderi-simulator (broderiet spelas upp) på skärmen? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Monica |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
nu har jag prövat både alla mellan low och high på underlay. men ingenting verkar fungera. Jag blir så arg på mig själv, jag har prövat att brodera 4st nu och alla har åkt i soperna. jag får inte rill det med understygn *suck*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Blir det inte understygn när du broderar ut heller, fast du valt det i programmet?
Jag har inte samma version som du så jag kan tyvärr inte gå in på detaljer i programmet, men någon här på sida kan kanske hjälpa. Du arbetar väl i den del som du skapar brodyrer i själv? Sparar du i .can? I så fall kan du mejla mig din bild så gör jag en enkel brodyr med understygn som jag sparar i .can och ett stygnfilsformat. Så kan du pröva och se vad som händer. Annars kan du kanske gå till din affär, de bör kunna visa en så enkel sak som att välja understygn. Om inget fungerar får du göra ett objekt som fungerar som understygn, du har då en annan vinkel och mycket glesare rader som sys innan det riktiga objektet. Inte den bästa lösningen men lugnande för nerverna tills du kommer på vad som felar. Jag vill inte lägga ut min mejl här, har fått mycket spam, så gå till min kontaktsida så står den under formuläret. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Nej det blir inga understygn när jag broderar ut den!! Jag får inte till det alls.. Den ser jätte konstig ut!!
Jag får inte till det med vanliga stygn heller!! Som sagt det är första gången jag ska stygnsätta!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej Matilda
Om du går till min sida för fria lektioner kan du längst ner hitta två stycken som är för HQ fast en gammal version. Men vad jag förstår så är mycket forfarande likt, du kanske har lite mer finesser men principen är densamma. Ladda ner och titta på dem och se om det kan hjälpa. Det var ett tag sedan jag själv tittade i dessa så hur informationen om understygn är vet jag inte men det finns i alla fall annat matnyttigt. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Kanske inte precis hjälp med problemet men jag kan rekommendera 4D "Learing Center" och Tutorials. Möjligen tråkigt att sitta och titta på tutorials och/eller läsa i handböcker och öva. Men om man kombinerar detta, för ressten samma övningar, kan man komma ganska långt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
vilket program är lättast att använda för att fixa till konturerna? i 4D professional alltså?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.