Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-09, 15:37   #1
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad

Vilka tillbehöv behövs?

Jag är så sugen på att köpa en brodermaskin och har spanat in Janome antingen en 200E eller en 350E. Nu undrar jag vad som behövs i tillbehör-väg för att kunna komma igång med att brodera. Naturligtvis så förstår jag tråd och lite vlieselin eller liknande. Gällande tråd - kan man använda vanlig sytråd till börja med eller måste det vara speciell brodertråd? Programvara då? Det finns ju en del broderier i maskinen men för att kunna ladda ned och använda gratis-"mönster" från nätet måste men även då ha någon programvara och vad kostar det i så fall (billigaste alternativen). Dessa maskiner använder ju sig av USB har jag förstått så på det viset blir det ju smidigt.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-09, 16:15   #2
christel christel är inte uppkopplad

Hej !
Bäst är om du läser i forumet för maskinbrodyr , där kan du hitta en massa nyttig läsning. Du hittar även en massa om dataprogrammen , många tycker t ex att Embird är ett bra och prisvärt program . Att brodera med vanlig sytråd är inte alltid så bra , den är oftast lite tjockare än brodyrtråden och då byggs broderiet upp med tjockare tråd än vad det är anpassat för .Jag har använt det om jag syr ut i redwork eller när det bara är konturer , man får ett helt annat resultat .
Bäst är om du får komma och titta och prova olka maskiner direkt hos en handlare så vet du vad som passar dig. Men läs vad du kan hitta i detta forum ,många har frågat samma sak som dig flera gånger så det borde finnas mycket att läsa .
lycka till !
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:15.