Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-25, 16:44   #1
HD-chopper HD-chopper är inte uppkopplad

Cool Brodyrprogram för datorn

Har nu försökt sätta mig in lite grann i de här med de olika program för datorn som finns för att göra egna brodyrer.
Mitt intresse för i första hand datorer gjorde att jag såg en relativ enkel väg att med en brodyrmaskin få ut egna brodyrer. Har sen i förrgår Husqvarnas 3D vilket jag nu måste påstå är rena skämtet. Hur svårjobbat somm helst ju. Till skillnad från de flesta andra datorprogram är brodyrprogrammen oerhört dyra kan konstateras säkerligen då de vänder sig till en relativ liten publik.

Har inte haft möjlighet att testa mer än Corels Drawings 2 men läst en hel del . De finns ju en hel uppsjö program på marknaden. Nu pratas de program som börjar vara lättjobbat. Deras sista version som heter Drawings X3 PRO verkar ha allt de som gör det enkelt för mig som hobbybroderare. Någon som har testat detta?? Drawings 2 som kan laddas hem som trialprogram är väldigt enkelt och har man jobbat med vektorgrafik så går de blixtsnabbt att få ut sina alster. Visst- förmodligen en hel del att tänka på men som jag som superamatör ser de så har man förenklat väldigt gentemot mitt tungjobbade husqvarna program som jag verkligen ska försöka återlämna och kräva pengarna åter.
. Här är länken för att ladda ner programmet om någon vill testa.
http://www.wingsdigitizing.com/drawi...l_download.htm
HD-chopper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 17:07   #2
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Jag använder Janomes Digitizer och det är hur lättjobbat som helst. Går snabbt och enkelt att skapa vektoriserade objekt. Inget krångel med att generera stygn.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 17:11   #3
kaviar kaviar är inte uppkopplad

Håller med Dig!

Jag har 3D proffesional och blev också besviken. Jag har läst en del progrmmering. Klantigt programmerat och varför alla dessa olika moduler samt inte användarvänligt. Dessutom jättedyrt!

Är inte CorelDraw ett ritprogram? kollade in länken Du skickade.
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 17:22   #4
tyskland tyskland är inte uppkopplad

Janomes program

Hej!

Janomes program kan man väl inte ha på husqvarnas maskiner eller?

Inga-lill
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 17:36   #5

Jo draw är ritprogrammet

men drawing är brodyrprogrammet.
Gammal 2007-09-25, 17:37   #6

Citat:
gunnsan skrev:
Hej!
Jag använder Janomes Digitizer och det är hur lättjobbat som helst. Går snabbt och enkelt att skapa vektoriserade objekt. Inget krångel med att generera stygn.
/Gunilla
tack för tipset. Ska kolla in med detsamma de flesta filformat går väl förmodligen oxå att spara misstänker jag. Så HUS filer för husqvarna borde finnas. Den version jag hade av Husqvarnas program som hette VIP (som jag hoppas jag kan få tillbaka) hade en modul där man importerade endra format.

Senast redigerad av Stroker den 2007-09-25 klockan 17:40.
Gammal 2007-09-25, 17:55   #7
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Eftersom jag har stygnsatt en hel del och lagt ut här i olika forum och på min hemsida, både som HUS, JEF, PES osv, så går det jättebra att använda Janomes program även om man har en Husqvarna-maskin.
Jag har en äldre version av programmet (köpte det 2002), och den senaste versionen är både billigare och har fler funktioner och ännu mer konverteringsmöjligheter... hehe... man skulle ha väntat några år .
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 18:06   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Det är uruselt att man inte kan testa de dyra programmen innan köp. Jag hade tur när jag köpte min maskin då jag fick testa Janomesprogram enbart för att min försäljare var schysst.

Det var en av orskerna till att jag valde Embird, man kunde testa det ordentligt innan köp. Och jämfört med Janomesprogram som jag provade då så är det varken lättare eller svårare att använda. Är man dessutom van att jobba med vektorgrafik så är det en klar fördel när man jobbar i Embird. Jag kombinerar Embird med Illustator, väldigt smidigt.

Vanlig missuppfattning att man "måste" köpa samma programvara som maskinen. Man kan använda vilka program som helst till vilka maskiner som helst i princip. Det enda är att vissa maskiner behöver ett program för själva filöverföringen men det måste man ha hur som helt till de maskinerna.

Senast redigerad av Alvan den 2007-09-25 klockan 18:09.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 18:17   #9

Har tittat lite på Embird men jämfört med Corels program så var Embird tungt det med. Priset är ju iofs "helt rätt" och jämfört med Husqvarnas program är Embird säkert minst lika bra.
Gammal 2007-09-25, 18:35   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Har snabb kollat på videofilmerna och CorelDraw verkar onekligen användarvänligt ijämförelse med många program. Ska ladda ner och testa trialversionerna.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:00   #11
tyskland tyskland är inte uppkopplad

Fråga igen

Hej !

Är programmet digitizer pro?
Då måste man väl köpa kortläsare också.Eller går det att använda husqvarnas kortläsare?

Jag har en husqvarna maskin och programmet 3d embroidery studio.Men jag vill kunna stygnsätta själv eller delvis.

Inga-lill
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:26   #12
Madame Madame är inte uppkopplad

Program

Jag är ny medlem och tycker sysidan är superbra! Funderar på att köpa Husqvarnas 3 D Embroidery Studio program och följer med intresse diskussionerna. Ngn som känner till hur det programmet ligger till prismässigt jmf med t ex Janome? Det finns kanske begagnade program...
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:38   #13
Andy Andy är inte uppkopplad

Husqvarna har en ny version av sina program, 4D. Finns i handeln med engelsk handbok. Den svenska handboken ska komma nu under hösten. (Kanske redan har kommit.) Har tagit en förhandstitt och tycker det ser lovande ut.

Jag tycker 3D är ett enkelt och bra program. Täcker mina behov. Men, jag behöver inte några "krusiduller" och har fn inte tid med stygnsättning. Nackdelen är väl att programmet kostar en del. Men man får passa på när det är erbjudande, mässor e dyl.

Många här på sidan använder Embird. Sök i forumet så hittar du massor av trådar.

Senast redigerad av Andy den 2007-09-25 klockan 19:40.
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:45   #14
Madame Madame är inte uppkopplad

Tack för tipset! Skall bättra på engelskan för det programmet verkar intressant!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:45   #15
annkir annkir är inte uppkopplad

Drawings3

Drawings3 - är nog ett ganska bra program efter vad jag har förstått av min son som har testat det.
Han gjorde en stygnsättning i detta program för sin systers räkning. Ganska så mkt detaljer .När jag sedan skulle brodera ut det så blev det ganska ok men jag tyckte det blev en otrolig massa stygn. Lite väl mkt för den storleken.
Själv är jag inget duktig på vektorgrafik o så men har också testat lite som blev lite så där. Helt klart så bör man då med andra ord både ha erfarenhet av broderingen i allmänhet och med vektorgrafik i synnerhet. Kunde inte testa så mkt eftersom det var ett demo jag provade. Men jag tror att det kan vara ett prisvärt stygnsättningsprogram för de som klarar grafiken o alla inställningar. Det är ju ett engelskt program o alla är ju inte så där jättebra på engelska.

Senast redigerad av annkir den 2007-09-25 klockan 19:48.
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.