![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp mig att välja ny symaskin
Jag hittade hit igår och hoppas få lite tips. Min gamla Pfaff 97 håller på att ge upp andan. Den har varit bra, men inte lika bra som mammas gamla gröna Pfaff, inköpt för den svindlande summan 900:- 1959.
Numera syr jag mest till "husbehov", dvs. gardiner, dockkläder, klädvård, men om jag hade mer tid...och plats för maskinen att stå framme... Så jag vill inte ha en alltför enkel modell. En gång Pfaff alltid Pfaff. Tyvärr har "min" återförsäljare slutat sälja begagnade maskiner och en ny "riktig" Pfaff kostade hos honom nära 7000:- Därför sneglade jag på Husqvarna Emerald och hittade ett bra pris på Emerald 183. En elektronisk maskin! Eller är det dumt kanske? Och så gick jag in här och hittade ett inlägg om att man kunde beställa symaskiner från Danmark. Och där hittade jag ju några "Pfaffar" till rimliga priser. Så nu står valet mellan Husqvarnan och några Pfaffmodeller (Select 1538, 1527 eller Classic 1523). Någon som vill tycka till? Jag vill ha en enkel maskin som syr snygga stygn, overlocksömmar och om man slipper trä om maskinen när undertråden tar slut är det ett plus. (Men det gick inte med Husqvarnan). |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.