![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Skit på spaken
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#2 | |
|
|
[QUOTE=Delfintua;100723]
Citat:
Hur reglerna är kan jag tyvärr inte göra något åt. Inte heller vilka regler som finns här på sysidan. Det jag däremot ska göra något åt (som moderator) är att förhindra att det uppkommer misstanke om att sysidan tillåter, och/eller förmedlar sådana tjänster. Att ni blir upprörda kan jag förstå. men att ni inte förstår att det är sysidan ni skadar, kan jag inte förstå. Sen huruvida det är löjligt eller inte är upp till var och en att tycka. /ElisabethS supermoderator . Senast redigerad av ElisabethS den 2008-10-26 klockan 11:50. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
|
Har ni mandat att ta bort ett helt inlägg?
Isf är det bättre än att radera allt som står och lämna en obegriplig snutt kvar så ingen begriper. Tråden blir totalt oläslig. Citat:
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
[QUOTE=GOA;100692]
Citat:
Varför flyttades/raderades inte hela detta inlägg. Står det inte i reglerna "Håll dig till ämnet" Som faktiskt handlar om HUR man broderar lace. Om man nu ska vara petig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jag förstår faktiskt inte din tankegång?? Helt uppriktigt?
Är det inte bra att vi moderatorer hjälper Christer och Ullrika med att se till så att sysidan inte skadas? Att det inte blir en för aggressiv diskussion i någon tråd och förolämpningarna haglar omkring. Lätt hänt när man ilsknar till och inte tänker sig för. Vad är det som är så fel med att ändra/ta bort en textrad som klart strider mot de regler som finns. Jag förstår faktiskt inte vad det är att bråka om. Att diskutera om brodyrer i laceutförande i en tråd som handlar om hur man broderar en lace är inte heller fel. I varjefall inte i mitt tycke. Däremot om den skulle läggas i fritt forum så är det fel plats. Så istället för att föra en diskussion om nonsens så kan väl ni försöka hjälpa till med att försöka förstå hur reglerna ser ut osv. Gör vi fel så är vi ju inte sämre än att vi kan be om ursäkt för det och ställa till rätta vad det nu gäller. |
|
|
|
|
#6 |
|
|
Du har inte läst mitt inlägg ordentligt. Gör det innan du har en avhandling i beredskap.
Det jag sist sa var att varför inte kapa tråden där den spårade ur och inte följde ämnet. Står väl så i reglerna... Nu har ju visserligen den här tråden urartat totalt men skit samma. Jag tycker det är jättebra att Ulrika och Christer får hjälp. Men uppriktigt sagt så tror jag ibland det blir för mycket hjälp, På gränsen till maniskhet att vara forumpolis och hitta småskit att rätta. Känns lite olustigt i mitt tycke. När ändå den här tråden har lämnat ursprungsfrågan så kan man väl forsätta spåra ur då. Ingen forumvärd har ju brytt sig mer än att radera en rad i ett inlägg. Som inte ens var lagvidrigt enligt forumreglerna vad jag kan se. [SIZE="3"]Jag kan också säga att jag har den i en mapp någonstans på datorn. Faktum är att jag har det men den stannar där också.[/SIZE] Allt det här är enbart löjeväckande! Såg en annan tråd som ni kanske skulle kika på istället som är nästan uppenbar fildelning. "Jag söker broderi blablabla" och nästa svarar "Kolla din mail". Om nu Aina var misstänkt för att vilja dela fil så är väl det andra inlägget mer uppenbart vad som sker utanför sysidan och det vet både du och jag att så sker. Men utanför sysidan!!! Nedvärdera inte vår diskussion och kalla det för nonsens! Mina inlägg är definitivt inte värderingsbara och kallade för nonsens. Det är oförskämt! Vem är du som kan värdera en diskussion till nonsen eller inte? Så till sist har jag ännu inte sett något som skulle vara "förolämpningar som haglar". Rätta mig om jag har fel och jag kan ju vara blind. Det jag sett hittils handlar om hur forumvärd kapat tråd och raderat till oigenkänlighet och oläslighet. Flyt i texten??? jo mors. Tua/ snart avlutat medlemskap |
|
|
|
|
#7 |
|
|
Tack Pia! I morron kommer min maskin att gå varm.
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
vattenlöslig väv till lace
Jag har provat detta och det är verkligen mycket lättare än den tjocka "plasten" (solvyn) som har en tendens att spricka vilket gör att man får kasta hela arbetet, det har hänt mig ett antal gånger och det är så tråkigt.
Nackdelen med väven är att det inte blir styvt som med plasten, jag broderade ett bokmärke och det böjde sig, försökte med stärkspray men det blev ändå inte bra. Jag vill inte hålla på med sockerlösningar eller liknande. Finns det kanske någon annan väv än den jag provat och som får lacebroderitet att bli styvare?? Gunnel |
|
|
|
|
#9 |
|
|
Prova med två eller tre lager väv. Då blir det kraftigare.
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
ok
tack Pia! Ska prova med fler lager.
Gunnel |
|
|
|
|
#11 |
|
|
Har också problem med att dom blir "krulliga". Ska prova fler lager jag också. Tack!
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Skölj bara väldigt lite så att väven försvinner , låt bokmärken eller sådant som ska vara platt torka mellan 2 handdukar . Lyktor stelnar bäst ståendes på en flaska . Har man plast eller väv kvar så kan man blanda ut det i lite vatten i en kopp och använda som stärkelse.
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Tack
till dig också Christel!
Gunnel |
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.

Hybrid-visning