![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Tusa.....jag tror jag går bet,vet du vad,byt upp dig till en beg designermaskin på dom kan man brodera stora ramar och när man tar hem mönster från internet så har jag aldrig sett mindre än 100*100 ramstorlek ,du klarar dig ändå med det gamla husqvarnaprogrammet hör hemsktgärna av dig till mig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Ja tänk om man hade råd med det.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Hej,
Är det inte så att Rosen endast kan brodera 100x100. Vill du brodera större, upp till 100x170, måste du dela (splitta) broderiet i två delar. Om jag inte missminner mig helt så kan du inte göra detta i VIP Costomizing, utan du behöver något av tilläggsprogrammen. (Vilket kommer jag inte ihåg just nu.) Att du kan använda broderier från dina kort kan bero på att dessa redan är splittade. Har du möjlighet att be någon om hjälp med att splitta designet åt dig? /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Vilken storlek är det på bågen som du skall använda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Ursäkta nu kom vi in båda på en gång här. Det stämmer att du måste splitta designen när den är större än 100x100 och det gör man i ett program som heter Vip design splitter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Det har jag !!!
men den frågar efter en dongle eller nått sådant, vad är det???? Den ram jag kan använda heter 100x100 inte kan använda heter 100x170 men som sagt kort går o använda men inte tt att ladda in ett databrodyr mönster... vad kostar en sådan dongle o vad är det??? jag trodde allt skulle lösa sig nu när jag köpte en ny usb reader writer. Vad alla e gulliga som hjälper mej |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
En dongel är som en nyckel som tillhör Customizer. Den ser ut som en usb kontakt lila hölje och en grön lampa. Den måste du ha i datorns usb uttag för att kunna köra över brodyrer från datorn till din kortläsare. Men har du customizing? För i så fall måste du fått med dongeln.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
handlat begagnat
o någon sådan var inte med, |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Vad var det för program med till din maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
den hade stått bra länge så de visste nog knappt själva vad som var vad.
o inte jag heller, har installerat skivorna som var med husqvarna ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
men det e en del som inte funkar typ kortläsaren fick jag köpa ny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Jag skall förklara hur jag menar. När jag köpte min Rose så kunde jag som du, bara använda färdiga kort som man köper. Och det vill man ju inte! Då fick jag köpa programmet som heter cusomizer + kortläsare. MEN kortläsaren fungerar inte om du inte har dongeln som tillhör progrmmet.Det är husqvarnas sätt att skydda så att jag inte skall kunna bränna programmet till dig. Det kan jag visserligen men du kan inte använda det utan dongel. Och om jag då tex säger till dig att du kan få köpa mitt program så måste jag skicka med dongeln. Men då kan jag aldrig använda programmet själv igen.Så är det tyvärr. MEN om dom har sålt maskinen till dig med det programmet och kortläsaren så knske dom har missat att skicka med dongeln,eller så är det så att dom forfarande använder programmet själv. Puh det här blev lång och invecklat men jag förstår att du ger upp. Ursäkta att jag tjatar men har du Customizer inlagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
samma
Vi har samma fel du och jag, så från mig får du inte så mycket hjälp, men det skall bli intressant att höra om du får det att fungera. M.V.H. (Rosita).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
Hoppas du inte fått betala en massa,det låter som du blivit lurad,donglen måste alltid vara med programmet,designermaskinerna kostar beg,18-20 tusen men man kan göra så mycket mer,just det här att ta hem mönster från internet,skriva textm,m hade inte du kennel? Då kan du säkert dra av maskinen på företaget,eftersom du broderar till din kennel
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.