![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
|
Citat:
jag tycker absolut du ska prova med stickmaskinen. Det är ju helt fantastiskt. Jag hoppas att jag får till det eftersom jag är totalt värdelös på strumpstickor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Känns lite konstigt när man kommer med garnförslag, och man inte komenterar detta utan börjar disskutera helt andra saker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
http://www.garnstudio.com/lang/se/vi...ersikt_alt.php
Här finns en lista över drops garner och under grupp B finns merino extra fine och andra garner som har ungefär samma längd och kan användas istället. Vill du inte använda dig av drops garner överhuvudtaget så kan du kolla längden på garnet och välja ett annat märke som har ungefär samma löplängd. I den här tjockleken finns det en mängd sockgarner i olika blandningar förutom ull även bomull. bambu och syntetblandningar. Har du ingen garnaffär där du bor kan jag rekommendera garnkorgen.se som har ett brett utbud av garn och även om du inte hittar något där får du en uppfattning av var som finns. Ravelry.com är en sticksite på nätet där man kan bli medlem och skaffa massor med info om en mängd saker, rekommenderas! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Jag har mailat och frågat en återförsäljare som intygade att garnet inte kom från Australien.
Nu när jag har köpt det kom det dock ett mail att garnstudio tydligen bytt leverantör och tar numera in all merino ull från Australien i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:18.