![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Japp såklart, bra för tyskar.
det är lite synd att sossars hemlighetsmakeri har lärt ut och hjärntvättat folk som älskar Sverige o vill stanna här hela livet. Det kan inte göras åt nåt juh. Du kan pyttlite tyska nog, som de har besläktat språk en del ![]() jo sant, instämmer, det var 60-70 talet som du sa. Det var najs att "forum-snacka" med dig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanske vore dags med en döv i regering och riksdag. Då skulle det nog snabbt bli ändring på det mesta. Dom är sig ju själv närmast och ser till att sko sig så det är nog en lösning med snabbt resultat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Haha, jo det är sant, Tua.
Ibland är döva, precis som svenskar generellt, bra på att klaga, "det här är dåligt" osv men tar inte tag i det. Ja, precis som svenskar alltså! "Någon annan ska fixa." Tyvärr är det så. Men åtminstone om man ser till att vara mer aktiv på sitt eget sätt, så är det bra. T.ex. skriva till folk, skriva insändare osv. Addes, trevligt o prata med dig också. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
I min stad har vi teckenspråkiga politiker. Min ledare på sy- kursen kan teckenspråk..... Tråkigt att allt ska bero på var man bor.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
...och min mamma som jobbade på bank i en mindre "byhåla" fick faktiskt gå en kurs i teckenspråk (90-talet) därför att banken tyckte det var bra om någon på minst varje bank, hjälpligt kunde lite teckenspråk!
![]() Jag har faktiskt undrat varför det inte är obligatoriskt i grundskolan med åtminstone en termin teckenspråk. De skulle ju ha kunnat plocka bort ämnet "barnkunskap" t.ex. (läser ens ungdomarna det idag?). OT: har en 1,5-åring och kan lugnt säga att jag inte minns ett dyft av barnkunskapen på högstadiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har jobbat på några arkitektbyråer i Moskva, Genève och Helsingfors. O jobbat som assistant-fastighetsmäklare i Schweiz. Jag är outbildad men erfarenhet. Jag får inte jobba här, för man är måste utbildad och ha legitimation från mäklarsamfundet.
Det är urlöjligt. Det är rent av förmynderi. jag får inte ens att förmedla hyreslgh:er i Sverige för det är förbjudet. Det är absolut kommunistiskt o det som hade funnit i DDR. Sverige behåller det som en dum åsne. Jag har aldrig lyckat att få jobba på byråer i Sverige i 12 år nu! T.o.m. jag sökte tjänster på jättestora företag bl.a. Skandia byggherr, NCC och så... De ville inte...på tanken med att jag kan många språk som skulle utnyttjas av på positivt sätt. Dessa språk kan jag mer eller mindre typ. Sverige har sjukig tendens att diskriminera "konstiga folk" på dolt sätt och bakomliggande, och svenska arb.platser - det är mycket viktigt att nyanställd ska vara "den rätta" personligheten och under fikpaus på arb.platsers alla viktigaste är socailfika och kaffeskvallra. Det är säkert sossars hemlighetsmakeri har lärt ut folk att beta sig så och göra det så. Men ute i europa gör det inte så som svenskar... de är ute efter duktiga medarbetare bara o lite "skiter i" vilka de är - det är vanligast. Jag brukar säga: Alter Schwede! skratta åt och idiotdumt i deras kultur. Det betyder "gammaldags sverige" på tyska. Dessa språk, kan jag ryska, franska, tyska, engelska, svenska, finska språk. Teckenspråk: finlandssvenska, finska, svenska, schweiztyska, schweizfranska och tyska. Senast redigerad av Addes den 2008-10-06 klockan 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har MÅNGA saker som ni inte tänker på... de har jag sett mkt bl.a. värre eller bättre...
Detta är en ex; Jag har svårt att förstå hur fan svenskar älskar här hyressystem. samt varför bostadsrätt?? Varför inte egendomslägenhet eller andelslgh. varför bostadsrättsförening?? Om man har egendomslgh slipper man månadsavgift!!! Herre Gud Alter Schwede! Andelslgh, man betalar månadsavgift, men när man säljer lgh så får man tillbaka andelsvärde vad man betalat de månadsavgifter, plus lgh's värdepenning precis som borätt. Min mamma har 3 egendomslgh:er! hon lever på pengar som hon tjänar från "andrahand"-hyresgäster i 2 lgh. De är lyxiga lgh:er åt företagen som betalar hyrorna åt sina anställda typ. Mamma betalar bara el, gas o varmt vatte samt tv! det är 100-150 € = 900-1400 kr varje månad, o 6 rum o 250 kvm i mitten av stan i ett EU-land. B&B-verksamhet är förbjudet här... jag förstår inte. Svenska myndigheter o bostadspolitik är säkert syresura på det. Sossars hemlighetsmakeri lärde ut folk att snacka jämt om bostadsrätter så visade det sig att det lyckades systematiskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:06.