![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag håller på att sy 3 olika mammatoppar till min syster.
Ett par byxor till mig Pyamasar till Thea Klänningar till Thea och Moa. Just för tillället så har jag dock ingen lust att sy, men det kommer säkert lagom till at jag skall gå å lägga mig, brukar bli så.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Babytäcke
Håller på o sy ett babytäcke med Nalle Puh tyg som framsida där jag syr i konturerna på Nalle, har vadd under så det blir "upphöjt" mönster o vadden blir ju fastsydd med på de viset. Som baksidan ska jag sy dit brodyr tyg. Bild kommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vilken aktivitet och vilken bredd i skaparglädjen den här tråden visar upp!
Jag håller på med de sista knapparna i en vändsydd linnekappa som jag förhoppningsvis ska kunna ha innan hösten blir allt för ruggig. Ena sidan är oblekt/natur med applikationer och den andra är två olika lila tyg (det jag hade tänkt mig räckte inte riktigt till). Jag hade ett mönster men hittade på detaljer allt efter som och inser att kappan hade blivit dels snyggare och dels färdig snabbare om jag gjort allt i rätt ordning. Men man lär sig alltid något på att klanta till det. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har massor av idéer på planeringsstadiet.Bl a en tunn, sval kimonoliknande morgonrock(får spader och värmeslag i min frotté dito.)
Men för närvarande är det "musketörsdräkter" á la Barbie som jag syr till ett barnbarn och hennes kompis(ar). Det skall vara en kort klänning med puffärm och en mantel som kan omvandlas till kjol med kardborreknäppning. Materialet är rosa och lila krossad velour 5-metersklipp för 75 kr från Jysk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag håller på att sy en sommarklänning från "Allt om handarbete" nr 7-10. Hoppas den blir bra. Lägger ut den på bildsidan när jag
är klar. Sedan finns det alltid lite stickning och broderier som ligger och väntar på att jag ska fortsätta med det. Har även två par byxor som är påbörjade och borde bli klara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag stickar en kofta och ska börja sy på lite vinterkläder, b.la en jacka
![]() Och så har jag jobbat på en heldraperad klänning ett tag, men den verkar inte vilja bli klar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Glömde Playboydräkten ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Just nu håller jag på att klippa ner mina tyger, så jag kan få plats med annat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Överdelen fortfarande.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
USCH på mig!
![]() Måste ta fram till provbitar av slasktyg för att visa hur man fäster planschetter och syr i kilar (godeter) i korsetter. Det får bli i veckan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Virkar en halsduk och syr lite mössor till jobbet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.