![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vad kul!
Tack själv för att du berättade!
Ha det gott ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Om du vill se hur det blev finns klänningen i mitt album ”kläder”, sist inlagd under rubriken ”Linneklänning”. Jag är jätteglad för den och inte minst för dina goda råd som hjälpte mig att komma vidare.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Nu löste ju sig det här för dig men jag ville passa på att dela med mig av en sida som hjälpte mig att göra det _perfekta_ ärmmönstret. Man bör gärna vara bra på engelska för att klura ut hur det hela funkar. Det är en kapitel ur en bok från 1942 och den där sidan har flera bra böcker om sömnad och mönsterkonstruktion som helt klart är värda att kika närmare på. Och för den som undrar är det helt lagligt de lägger ut de här böckerna.
Vintage Sewing info: Moder pattern Design |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipset. Det ser avancerat ut men jag tror att om man bara är tillräckligt motiverad (= har något väldigt viktigt på gång som man bara vill ha fint och klart) så går att få ut mycket matnyttigt ur dessa instruktioner även om de är på engelska. Bussigt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vad glad jag blir
![]() Det blev ju jättebra!! Grattis!! Vad roligt!! Ha de! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.