![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Alltså, du klipper inte av några varv utan du klipper av "alla maskorna längst ut till höger/vänster på varje varv"?
Hmmm.... Först tänkte jag säga att det går ju inte alls. Sen kom jag att tänka på de där tröjorna med steek. En steek är alltså nån sorts "onödiga" maskor som man sen ska klippa i (på det sättet: rätt upp genom alla varv) och så få ärmhål och halssprund och sånt. Men de görs ju i så mycket tätare material än den här tröjan som ser väldigt luftig ut. I vart fall: googla på steek. Jag har för mig att man ska sy maskinsöm en bit från klippstället och sen att man ska fästa de där trådarna som blir på nåt smart sätt. Så får du hjälp med hur man ska göra. Men jag hade nog provsteekat och provklippt i nåt annat. Fördelen med att sticka (jämfört med att sy) är att man kan repa upp och göra om. Det skulle nog fega jag satsa på, trots allt merarbete. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.