|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  2008-04-09, 16:37 | #1 | 
| Medlem sedan: mar 2008 
				 | 

Vilka tillbehöv behövs?
			 Jag är så sugen på att köpa en brodermaskin och har spanat in Janome antingen en 200E eller en 350E. Nu undrar jag vad som behövs i tillbehör-väg för att kunna komma igång med att brodera. Naturligtvis så förstår jag tråd och lite vlieselin eller liknande. Gällande tråd - kan man använda vanlig sytråd till börja med eller måste det vara speciell brodertråd? Programvara då? Det finns ju en del broderier i maskinen men för att kunna ladda ned och använda gratis-"mönster"  från nätet måste men även då ha någon programvara och vad kostar det i så fall (billigaste alternativen). Dessa maskiner använder ju sig av USB har jag förstått så på det viset blir det ju smidigt. | 
|   |   | 
|  2008-04-09, 17:15 | #2 | 
| Medlem sedan: nov 2003 
				 | Hej ! Bäst är om du läser i forumet för maskinbrodyr , där kan du hitta en massa nyttig läsning. Du hittar även en massa om dataprogrammen , många tycker t ex att Embird är ett bra och prisvärt program . Att brodera med vanlig sytråd är inte alltid så bra , den är oftast lite tjockare än brodyrtråden och då byggs broderiet upp med tjockare tråd än vad det är anpassat för .Jag har använt det om jag syr ut i redwork eller när det bara är konturer , man får ett helt annat resultat . Bäst är om du får komma och titta och prova olka maskiner direkt hos en handlare så vet du vad som passar dig. Men läs vad du kan hitta i detta forum ,många har frågat samma sak som dig flera gånger så det borde finnas mycket att läsa . lycka till ! | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | 
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet | 
| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:29.

Linjär visning
 Linjär visning