Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-06, 21:46   #1
higgins higgins är inte uppkopplad

Vilken kreativitet det pågår här i landet!

Jag tycker att det är så fantastiskt roligt att gå in på denna sysida! Vilken kreativitet det pågår i vårt lilla avlånga land! Det finns så många enormt duktiga personer, som skapar massor av olika saker. Det är alltifrån kläder, väskor, pulsvärmare, gardiner etc. Allt är kanske i min personliga smak, men det är en annan sak. Det som imponerar är ju att dessa gamla hantverk som sömnad, broderi, stickning, virkning m.fl. fortfarande lever och många älskar att hålla på med det både på fritiden och som yrke! De flesta brinner för det och tycker att det är viktigt att få "koppla av" med denna skapande verksamhet. Och jag tror att det är viktigt att det kommer att fortsätta i kommande generationer!
Det jag tycker är synd, är att i min hemstad finns ingen "tygaffär" ( för kläder) kvar och bara en garn- och handarbetsaffär på halvtid.Visst finns det möjlighet att handla på nätet idag, men det är inte detsamma, för utan att ha möjlighet att ta på dem, känna dem i handen saknar jag.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-06, 23:20   #2
svea svea är inte uppkopplad

Håller med dig om att det är kul att hantverket med att göra saker fortfarande lever.Har en känsla av att tv gjort ngt bra med sin ide`program, på ngt sätt väcks lusten att prova på.Det som däremot är sorgligt för oss alla är bristen på tygaffärer,,, har väl själv ingen anledning att klaga bor mellan Göteborg o Kungsbacka men det har försvunnit många bra affärer spec saknar jag tygaffären vid Knappkarlsson ...suck!!!!.Hälsn Susanne
svea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 07:41   #3
Anni Anni är inte uppkopplad

Hej Susanne! Menar du Sybehörsbutiken som låg mitt emot KnappKarlsson? Jag köpte en del av dem på Syfestivalen och affären har bytt namn ti MG´s Tyger och öppnar den 12/4 ny butik på Artillerigatan 25,bakom SKF.
Håller med er om att utbudet av tygaffärer är knapert,i Kungsbacka finns ingenting! Jag brukar åka till Kållered eller Skroten, men saknar verkligen en bra tygaffär på närmre håll./hälsn. Anni
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 19:46   #4

Thumbs up

Tack Annika!
Blev verkligen deppig i höstas då jag skulle dit och upptäckte att affären inte fanns kvar.
Detta var glada nyheter + att Frölunda leder hockeyn Heja! Heja!
hälsningar Susanne
Gammal 2005-04-08, 20:57   #5
nillas nillas är inte uppkopplad

det finns en jättebra affär i gbg som heter "tygaffär´n"
tror den ligger på ngn gubberogatan eller om det var kobbarnas väg. det är i alla fall närheten av olskroken. bra priser och BARA klädtyger...
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-08, 21:42   #6

Undra om detta är affär´n som var med på syfestivalen för ca 6-7 år sedan?deras tyger minns jag som jättefina och dessutom var personalen mkt,mkt trevlig.Har tidigare fått tips om att det finns en affär i Olskroken som säljer onion mönster har tyvär inte kommit dit men gissar att detta är samma affär.Tack Gunilla Mvh Susanne
Gammal 2005-04-09, 11:55   #7
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad

Hej på er!
Precis som Ulla skriver så tycker jag också det är väldigt inspirerande att få ta del av allt fint som andra skapar här genom sysisdan. Innan jag upptäckte sysidan upplevde jag ibland mig själv som rätt så "nördig" Jag känner visserligen andra som syr, men absolut inte i samma omfattning.

Susanne: Ja, det är samma affär (Tygaffären) som säljer Onions mönster De har ett bra utbud och som du sa mycket trevlig personal. Den är väl värd ett besök!

Annika: Jag var också på syfestivalen och fick reda på samma sak. De var en glad överraskning måste jag säga. Saknade också Sybehörsbutiken mycket när den lade ner
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:57.